شناسهٔ خبر: 48768854 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تحولات افغانستان؛ حمله طالبان به شهر شبرغان شکست خورد

ارتش افغانستان اعلام کرد حملات گسترده طالبان برای تصرف شهر شبرغان مرکز استان جوزجان در شمال کشور شکست خورد و بیش از یکصد نفر از مهاجمان کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

 دفتر مطبوعاتی لشکر ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان اعلام کرد که حملات گسترده‌ای طالبان بر شهر شبرغان در استان جوزجان شکست خورد و یکصد جنگجوی این گروه در این حمله کشته شدند.

براساس گزارش های منتشر شد ،طالبان در مرحله نخست حمله به شبرغان بخش های از این  شهر را تا منزل مارشال عبدالرشید دوستم را تصرف کرد اما حملات هوایی و زمینی ارتش باعث شکست طالبان شد.

منابع خبری در شهر شبرغان اعلام کردند که ۴۰ تن از اجساد طالبان در اطراف منزل ژنرال دوستم در صحنه نبرد باقی مانده و ۶۰ تن دیگر نیز در اطراف فرماندهی پلیس این استان کشته شده اند.

اما گروه طالبان امروز شنبه مدعی شده است که آنها زندان مرکزی شبرغان را تصرف کرده و تمام زندانیان خود را آزاد کرده اند.

مارشال عبدالرشید دوستم که برای درمان بیماری خود به ترکیه رفته بود، دو روز پیش به کابل برگشت و اعلام کرد که پس از نشست و مشورت با رهبران سیاسی و مقامات دولتی افغانستان به زداگاه اش شبرغان بر می گردد.

لشکر ۲۱۵ میوند در جنوب افغانستان نیز اعلام کرده است که در حملات هوایی ارتش به تجمع طالبان در استان‌های نیمروز و هلمند ۲۷۶ عضو گروه طالبان کشته و ۴۷ عضو دیگر این گروه زخمی شده اند.

براساس این اطلاعیه «عبدالخالق معروف به مولوی عبید» استاندار خود خوانده طالبان برای نیمروز  نیز در بین کشته شدگان است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که ۳۰ تن از جنگجویان القاعده که شهروندان پاکستان هستند نیز در این حمله کشته شده اند.

به گفته منابع محلی ،نبرد برای کنترل و شهر "لشکرگاه" مرکز استان هلمند نیز ادامه دارد و "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی گروه طالبان از حملات هوایی آمریکا به مواضع طالبان خبر داده و گفته است که در این حملات یک غیر نظامی کشته شده و دو تن دیگر زخمی شده اند.

مجاهد گفته است که مقر استانداری، فرماندهی پلیس و اداره امنیت ملی این شهر هنوزهم در محاصره آنها قرار دارد.

"فواد امان" معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان هم در صفحه فیسبوک خود نوشت حملات گسترده شب گذشته تروریست ها به شهرهای «فیض آباد» و «تالقان» با مقاومت نیروهای امنیتی و مردمی عقب زده شد.

وی افزود:در این حملات ، تلفات سنگینی به تروریست ها وارد و باعث فرار این افراد از حومه شهر شد./ ایرنا

نظر شما