شناسهٔ خبر: 48767159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور دکتر زالی

افتتاح صد و هشتمین مرکز تجمیع واکسیناسیون در تهران

صد و هشتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان تهران در دانشگاه علامه طباطبایی گشایش یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این مرکز با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران، دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ورزشگاه دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد.
 
این مرکز تجمیعی واکسیناسیون ابتدا استادان دانشگاه علامه طباطبایی، سپس کارکنان این دانشگاه و پس از آن ساکنان منطقه غرب تهران را واکسینه خواهد کرد.
 
بیش از ۲۰ هزار مراجعه سرپایی کرونا در شبانه روز گذشته تهران
 
فرمانده قرارگاه عملیات مدیریت مقابله با کرونای کلانشهر تهران از ۲۲۷۰۰ مراجعه سرپایی در شبانه روز گذشته خبر داد.
دکتر علیرضا زالی در حاشیه صدوهشتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون تهران گفت: هم اکنون ۹۴۸۴ بیمار بستری مبتلا به کرونا در تهران داریم که ۲۵۰۰ نفرشان در بخش‌های مراقبت‌های ویژ بستری هستند.
وی افزود: در شبانه روز گذشته ۲۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که ۲۲۵ نفرشان دربخش‌های مراقب‌های ویژه هستند.
دکتر زالی گفت: از آنجا که مراجعان سرپایی در ۲۴ ساعت بالای ۲۰ هزار نفر است پیش بینی می‌شود در شرایط قرمز و بحرانی تهران حداقل تا هفته آینده تغییری مشاهده نشود.
وی افزود: هر زمان مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا سیر نزولی پیدا کند یک هفته پس از آن میزان بستری‌ها نیز کاهش خواهد یافت.
 
۸۳ هزار تزریق واکسن در روز گذشته
 
دکتر علیرضا زالی ادامه داد: یک رکورد جدید در تزریق واکسن تهران بدست آمده است و از تزریق ۷۳ هزار دز واکسن در روز پنج شنبه به ۸۳ هزار دز واکسن در روز جمعه دست یافته‌ایم.
وی افزود: به منظور سرعت قابل قبول تزریق واکسن برای شهروندان تهرانی باید به رکورد ۱۵۰ هزار تزریق در روز دست یابیم.
آقای زالی اضافه کرد: امروز ۱۰۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون تهران گشایش یافت و کماکان ظرفیت برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون به منظور دستیابی به رکورد مطلوب فراهم است.
وی گفت: دستیابی به رکورد ۱۵۰ هزار تزریق در روز مشروط به پشتیبانی لازم در تامین واکسن‌های تولید داخل و یا وارداتی است.
دکتر زالی افزود: جایابی مراکز واکسیناسیون تهران علاوه بر لزوم ظرفیت‌های لازم محل، متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای خواهد بود.
وی گفت: امروز مرکز تجمیعی واکسیناسیون در محل دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد که بر اساس نیاز‌های این منطقه و همچنین این دانشگاه بوده است.
دکتر زالی با قدردانی است همکاری دانشگاه علامه طباطبایی در گشایش مرکز واکسیناسیون ادامه داد: باید برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون دستگاه‌های مختلف با هم افزایی در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرفیت‌های خود را برای ارتقاء خدمات سلامت در دوران شروع کرونا قرار دهند.
دکتر زالی گفت: تجربه نشان می‌دهد کشور‌هایی که برای مقابله با کرونا شاهد هم افزایی دستگاه‌های مختلف ملی و منطقه‌ای بوده موفق‌تر عمل کرده‌اند.
 
 
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما