شناسهٔ خبر: 48767076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مراسم عزاداری با حفظ سلامت مردم

خبرگزاری صداوسیما

استاندار خراسان جنوبی: در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر نیز همچنان تأکید بر حفظ سلامت مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آقای ملانوری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفتدر برگزاری مراسم عزاداری نیز تأکید بر حفظ سلامت مردم است: دستورالعمل‌های بهداشتی تحت عنوان ضوابط مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ابلاغ شده و مسئولیت اجرای این مصوبات به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است در ایام برگزاری مراسم، به صورت روزانه و در جلساتی مستمر، شرایط را دائماً رصد کند تا پروتکل‌ها رعایت شوند.

استاندار با بیان اینکه سازمان تبلیغات موظف به برگزاری جلسه و برنامه ریزی هر چه بیشتر ر هر روز از ایام محرم است، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مدیریت زمان حداکثر دوساعت تاکید کرد.

آقای ملانوری با بیان اینکه سلامت مردم مورد تاکید و توجه ویژه ما است گفت: برای برگزاری بدون دغدغه مراسمات دانشگاه ها، آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان موظف به در اختیار گذاشتن تمامی محیط‌های باز خود هستند.

استاندار با بیان اینکه هرگونه پذیرایی در مراسمات ممنوع است گفت: امسال ایستگاه‌های سلامت جایگزین ایستگاه‌های صلواتی با هدف توزیع وسایل بهداشتی می‌شوند.

وی همچنین درخصوص حرکت هیات‌های عزاداری هم افزود: دسته روی هیات‌ها در محلات خودشان مانعی ندارد، اما دید و بازدید هیات‌ها ممنوع است.

استاندار با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی هم در هرمکانی که مراسمات برگزار می‌شود انجام شود گفت: این طرح با هدف راهنمایی، توزیع وسایل بهداشتی و تذکر به افرای که رعایت نمی‌کنند است.

وی همچنین درخصوص واکسیناسیون نیز گفت: کارکنان دولتی که سن دریافت واکسن را دارند، اما از زدن واکسن اجتناب کنند در صورت ابتلا مرخصی استعلاجی دریافت نخواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم با بیان اینکه در وضعیت کرونایی خوبی نیستیم گفت: روز به روز شاهد روند افزایشی مبتلایان و بستری‌های این بیماری در استان هستیم که سقف پیک چهارم را رد و به پیک سوم که اوج آن در آبان ماه سال گذشته بود نزدیک می‌شویم.

دکتر دهقانی با اشاره به روند صعودی بیماری در هفته گذشته افزود: ۲۸۹ بستری و ۲۲ فوتی خبر از وضعیت فوق نگران کننده در استان دارد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۲ هزار و ۹۲ بازدید از صنوف انجام شده است گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های در بین صنوف شهرستان درمیان کمتر است که باید مورد توجه ویژه فرمانداران قرار گیرد.

دکتر دهقانی در رابطه با ۸۱ بازدید انجام شده از ادارات هم در این یک هفته گذشته افزود: در این حوزه هم قاین کمترین میزان رعایت را داشته است که توجه بیشتری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون افراد بالای ۸۰ سال بیش از ۴۲ درصد فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در استان روند خوبی را دارد، اما افراد بالای ۷۰ سالی که باقی مانده اند خود علاقه و تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیش از ۱۹ درصد جامعه هدف کشور که بالای ۱۸ سال هستند واکسن دریافت کرده اند ، افزود: این در حالی است که در استان ۲۳ درصد یعنی با ۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی واکسیناسیون را هم راهی برای جلوگیری از خسارت‌ها ناشی از بیماری عنوان کرد و گفت: براساس تحلیل‌های انجام شده از ۲۳ فوتی در ۹ مرداد تا ۱۵ مرداد تنها ۲۲ نفر واجد دریافت واکسن بوده اند که از این میزان ۱۷ نفر هیچ واکسنی دریافت نکرده اند و تنها ۳ نفر با وجود بیماری زمینه‌ای و زدن واکسن فوت شده اند.

دکتر دهقانی فعالیت باشگاه‌های ورزشی را هم خطر جدی اعلام کرد و گفت: در خصوص این وضعیت با وجود اخطار‌های زیاد نیازمند توجه ویژه هستیم.

 

<div id="video-display-embed-code_6816668"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3186371/6816668?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما