شناسهٔ خبر: 48761973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با دستمزدی حدود 35 میلیون یورویی؛ لیونل مسی در آستانه انتقال به پاری سن ژرمن

صاحب‌خبر -
با دستمزدی حدود 35 میلیون یورویی؛ لیونل مسی در آستانه انتقال به پاری سن ژرمن
خبرگزاری آریا- پاری سن ژرمن در حال نهایی کردن جذب لیونل مسی است.
به گزارش آریا به نقل از جانلوکا دی مارتزیو، لیونل مسی پس از عدم تمدید قراردادش با بارسلونا، در آستانه انتقال آزاد به پاری سن ژرمن است. مذاکرات به سرعت پیش می رود تا او بتواند هرچه سریعتر قراردادی دو ساله با قابلیت تمدید برای یک سال دیگر امضا کند. دستمزد خالص سالانه مسی نیز قرار است با پاداش ها به حداکثر 30 تا 35 میلیون یورو در فصل برسد. پی اس جی همچنین در تلاش است با پدر مسی در مورد کمیسیون این انتقال به توافق برسد که این توافق به زودی حاصل خواهد شد. مسی احتمالا روز شنبه به دیدن بازیکنان بارسلونا می رود تا سپس با نهایی شدن جزئیات انتقالش به پاری سن ژرمن، به فرانسه سفر کند. 
پس از اعلام خبر جدایی مسی از بارسلونا که شب گذشته جهان فوتبال را در شوک فرو برد، خوان لاپورتا، رییس بارسا، امروز در کنفرانس خبری ویژه ای به این موضوع پرداخت. شب گذشته بارسلونا در بیانیه ای رسمی جدایی خود از لیونل مسی، کاپیتان محبوب و باتجربه بلوگرانا، را اعلام کرد. خوان لاپورتا، رییس بارسا، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد تا درباره خبر تکان دهنده خروج رسمی لیونل مسی از این باشگاه صحبت کند.
کاتالان ها شب گذشته با انتشار این خبر اعلام کردند مسی به دلیل "موانع مالی و ساختاری" که باشگاه با آن روبروست، قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد. مسی که از اول جولای و پایان قراردادش با بارسا بازیکن آزاد شده بود، مدت ها در حال مذاکرات گسترده برای تمدید قرارداد خود بود، اما با انتشار این خبر که جهان فوتبال را تکان داد، مسی اکنون باید خود را برای زندگی دور از نوکمپ آماده کند.
لاپورتا گفت: "این موسسه با 120 سال سابقه از همه بالاتر است، حتی از بهترین بازیکن تاریخ جهان، و ما همیشه از او سپاسگزار خواهیم بود. بر اساس اعداد و ارقام رسمی، نتایج ممیزی مالی، وضع ما بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. این بدان معناست که ضرر بسیار بیشتر از حد انتظار است و بدهی نیز بسیار بیشتر است، یعنی با قراردادهای فعلی ما هیچ جایی برای قرارداد جدید نداریم.
توافق با لئو مسی خطرات خاصی داشت و ما مایل بودیم این خطرات را بپذیریم، اما وقتی وضعیت باشگاه را پس از این ممیزی دیدیم، پس از هیئت مدیره فاجعه بار قبلی هیچ حاشیه امنیت و هیچ جایی برای خطر کردن نداشتیم. تنها راه جا باز کردن در مقیاس حقوق و ثبت قرارداد لئو از طریق پذیرش چیزی است که ما برای بارسا اصلا خوب نمی دانیم (پذیرش قرارداد لالیگا با CVC). ما نمی خواستیم آینده باشگاه را رهن بدهیم.
لئو لیاقت همه چیز را دارد، عشقش به بارسا و آرزوی ماندنش در بارسا و در این شهر مشخص است. من ناراحت هستم اما همچنین متقاعد شده ام که ما بهترین کار را برای بارسلونا انجام داده ایم. ما در مورد بهترین بازیکن جهان صحبت می کنیم که پیشنهادات دیگری نیز دارد. اما لحظه ای فرا رسیده است که شما باید احساسات را کنار بگذارید، اعداد را با خونسردی و دقت تجزیه و تحلیل کنید و در قوانین لالیگا جا بیفتید.
این باشگاه هم قبل و هم بعد از لئو تاریخی دارد، درست مانند سایر بازیکنان در تاریخ باشگاه مثل سامیتیه، کوبالا، یوهان. لئو مسی شادی، هیجان، موفقیت های فوق العاده و تصاویر زیادی را برای تاریخ به یادگار گذاشته است. ما تا ابد در این باشگاه از لئو مسی سپاسگزار خواهیم بود. من نمی خواهم امیدهای کاذب ایجاد کنم. این موضوع که بازیکن پیشنهادات دیگری نیز دارد درست است، ما در جریان مذاکرات این را شنیدیم. همچنین مهلتی برای ما وجود دارد، لالیگا به زودی شروع می شود. FFP نیز واضح است و بازیکن نمی تواند در این وضعیت (بلاتکلیف) بماند.
اراده مسی برای تسهیل ماندن او در باشگاه مشخص بود و ما از این بابت سپاسگزاریم. فکر می کردیم قرارداد پنج ساله با پرداخت تعویقی در چارچوب FFP لالیگا قرار می گیرد. ما انعطاف پذیری بیشتری می خواستیم، در کشورهای دیگر این موضوع پذیرفته می شد، اما در اینجا نه. " لاپورتا تایید کرد که توافق با مسی کم و بیش به این شکل بود که مسی دو سال بازی می کرد، اما پنج سال دستمزد می گرفت. لالیگا اما این روش دور زدن FFP را برای فصل 22-2021 نپذیرفت.
مسی همیشه رفتار فوق العاده ای داشته است. اثباتش این بود که ما با او به توافق مالی رسیدیم، او همیشه مایل بود کارها را آسان کند. اما لحظه ای فرا رسید که با وجود قوانین FFP دیگر نمی شد کاری کرد. ما نمی خواستیم این عذاب را طولانی کنیم. ما آخر هفته جام خوان گمپر را داریم، لالیگا به زودی شروع می شود. مجبور شدیم این تصمیم را بگیریم. مسی و نماینده ای او نیز برای انتخاب باشگاه جدید به زمان نیاز دارند.
دیروز آخرین گفتگو را با پدر لئو داشتم. مذاکرات بسیار حساسی طی چند ماه انجام شده بود. ما موفق شدیم به توافق برسیم، اما به دلایل خارجی امضای قرارداد امکان پذیر نبود. سقف محدودیت دستمزدی ما پر شده است، حتی بدون لئو هم ما هیچ جایی و هیچ حاشیه مالی نداریم. ما نمی توانیم قراردادهایی را که توسط هیئت مدیره قبلی با بازیکنان امضا شده بود به پایان برسانیم. این می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، ممکن است در دادگاه شکست بخوریم و دچار مشکلات بزرگتری بشویم." لئو خوشحال نیست. او می خواست بماند، ما همه می خواستیم بماند. اما او مجبور شده است، مانند ما، با واقعیتی روبرو شود که قابل تغییر نیست. بهترین ها را برای او و خانواده اش آرزو می کنم، هرجا که می روند، بارسا همیشه خانه او خواهد بود.

نظر شما