شناسهٔ خبر: 48754255 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پیش بینی تعادل و کند شدن روند صعودی شاخص در شروع نیمه دوم مرداد

یک کارگزاری با تکیه بر آخرین تحولات بازارهای جهانی و دلار ، پیش بینی کرد بازار سهام در شروع نیمه دوم مرداد با تعادل و کند شدن روند صعودی شاخص در محدوده ۱.۴ میلیون واحدی مواجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس در حالی نیمه دوم مرداد سال جاری را با تداوم بهبود نسبی و ورود شاخص به کانال 1.4 میلیون واحدی آن هم بعد از حدود 7 ماه شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و بعد اعلام کرد : بازار در هفته گذشته با روندی صعودی همراه بود و رشد دلار و گزارش های مناسب عملکردی در کنار تقویم سیاسی داخلی توانست روندی مثبت را رقم بزند.

ادامه نوسانات شاخص دلار ، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده و افت نسبی نفت در کنار نوسانات مس و روی ، برآیند بازارها بود. به نظر می رسد روند کنونی همچنان در بازارهای جهانی ادامه دار باشد.

بازار ارز هم شاهد آرامش نسبی در پایان هفته و پس از تحلیف رییس جمهور جدید بود اما تنش های منطقه ای در کنار اخبار ضد و نقیض در رابطه با ادامه مذاکرات احیای برجام ، وضعیت مبهمی را پیش روی بازار قرار داده و گذر زمان و پابرجا ماندن تحریم ها ، وضعیت نیمه دوم سال را دشوارتر خواهد کرد .

در بازار سهام نیز گروه های کالایی به خصوص در نمادهای بزرگ با برتری تقاضا همراه هستند و در مقاطعی با حرکت معکوس شاخص ها همراه شده است. با این وجود به نظر می رسد با آرامش بازار ارز و توقف رشد جهانی ها در هفته پیش رو ، بازار سهام با تعادل همراه شود. همچنین با نزدیکی شاخص به سطح 1.4 میلیون واحدی ، می توان شاهد کند شدن روند صعودی بود .

در این میان ، زمزمه های مبنی بر ادامه مذاکرات می تواند گروه بانکی و خودرو که عملکردی ضعیف در هفته گذشته داشت را تا حدودی از روند منفی دور کند و احتمال رشد محدود نمادهای کوچکتر نیز وجود دارد.

باید توجه داشت افزایش ریسک های سیستماتیک که بازار تا حدودی در این روزها به آن بی تفاوت بوده می تواند در صورت افزایش تنش ها به متغیری موثر تبدیل شود. از طرفی  معرفی رسمی مهره های اقتصادی دولت جدید می تواند روند بازارهای داخلی را متاثر کند .

انتهای پیام

نظر شما