شناسهٔ خبر: 48751238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمیسیون عالی مستقل انتخابات

۱۸ مهر ماه برای برگزاری انتخابات عراق قطعی شد

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق دیروز تاریخ دهم اکتبر آینده را به عنوان زمان قطعی برگزاری انتخابات مجلس این کشور تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید؛ انتخابات مجلس عراق در موعد مقرر خود یعنی دهم اکتبر آینده (هجدهم مهر) برگزار خواهد شد.
کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق دیروز پنجشنبه، تاریخ دهم اکتبر آینده را به عنوان زمان قطعی برگزاری انتخابات مجلس این کشور تعیین کرد.
جمانه الغلای، سخنگوی این کمیسیون به السومریه نیوز گفت کمیسیون مستقل انتخابات عراق کار خود را ادامه می‌دهد و آماده سازی اوراق رأی گیری در مراحل پایانی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد این کمیسیون هنوز هیچ گونه درخواست از نهاد‌ها و احزاب ثبت نامی برای انصراف دریافت نکرده است. نامزد‌های تایید شده برای شرکت در رقابت‌های انتخابات، سه هزار و ۲۴۹ نفر هستند.
وی افزود مهلت انصراف پایان یافته است و هیچگونه دستورالعملی برای دریافت انصراف به ادارات فرمانداری وجود ندارد و این موضوع منحصراً به دفتر ملی مربوط می‌شود.
پیش از این، پنج حزب و تشکل سیاسی، کناره گیری خود را از انتخابات اعلام کرده بودند. این احزاب و تشکل‌ها وابسته به جریان صدر به رهبری مقتدی صدر، حزب کمونیست عراق، حزب تجمع جمهوری عراق، جبهه گفتگوی ملی و تشکل تحت رهبری ایاد علاوی و برخی احزاب مرتبط با تظاهرات اکتبر هستند.

نظر شما