شناسهٔ خبر: 48747202 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حزب‌الله مسئولیت حمله راکتی به سرزمین‌های اشغالی را بر عهده گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- حزب الله لبنان تایید کرد که در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور، شمال سرزمین های اشغالی را با راکت هدف قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، مسئولیت حمله راکتی ظهر امروز (جمعه) به مناطقی در شمال سرزمین های اشغالی را بر عهده گرفته و تاکید کرد که این کار را در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام داده است.

بنا بر گزارش رسانه های وابسته به حزب الله لبنان، در بیانیه این حزب آمده است: در ساعت ۱۱:۱۵ پیش از ظهر امروز (۱۲:۴۵ به وقت تهران) و در پاسخ به حملات هوایی پنج شنبه شب اسرائیل به زمین های باز در مناطق «الجرمق» و «الشواکیر»، گروه های «شهید علی کامل محسن» ‏و «شهید محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی زمین های بازی در اطراف مواضع اشغالگر اسرائیلی در کشتزارهای «شبعا» را با ده ها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف بمباران کردند.

یادآور می شود که «آویخای ادرعی»، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنج شنبه در یک رشته پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرده بود که هواپیماهای جنگی این رژیم، برخی مناطق در جنوب لبنان را به بهانه شلیک راکت از آنها به سمت مناطق واقع در شمال سرزمین های اشغالی، بمباران کردند.

رسانه جنگی مقاومت لبنان نیز در این باره تایید کرد که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی بامداد پنج شنبه با انجام دو حمله هوایی، یک منطقه باز و خالی از سکنه در نزدیکی «الدمشقیه» در حومه شهرک «المحمودیه» در شهرستان «جزین» در جنوب این کشور را هدف قرار دادند.

برخی از رسانه های لبنان نیز از حمله مذکور به عنوان یک تحول قابل توجه نام بردند چرا که این برای نخستین بار از زمان پایان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی به شمار می آمد که ارتش رژیم صهیونیستی از نیروی هوایی خود برای حمله به برخی اهداف در خاک لبنان استفاده می کرد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ظهر چهارشنبه از شلیک سه راکت از جنوب لبنان و اصابت دو فروند از آنها به مناطق صهیونیست نشین واقع در شمال سرزمین های اشغالی خبر داده و اعلام کرده بود که در پاسخ به آن نیز، توپخانه آن مناطقی در خاک این کشور را هدف قرار داده است.

در سوی مقابل، خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) نیز گزارش داده بود که چند راکت از منطقه مرزی «مرجعیون» در استان «نبطیه» در جنوب این کشور، به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده و به دنبال اصابت دو فروند از آنها به شهرک های صهیونیست نشین نیز توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه مذکور را با چند توپ ۱۵۵ میلیمتری توپ باران کرده است.

خبر اصلی را در اسپوتنیک ببینید

نظر شما