شناسهٔ خبر: 48742896 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش دوباره بهای نفت در بازار جهانی

ترس از گسترش کرونای دلتا و تنش‌های سیاسی در جهان سقوط بی سابقه بهای نفت را در هفته‌های گذشته در پی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام آمریکا طی یک هفته اخیر شاهد بیشترین میزان کاهش بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به ۶۹ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام برنت دریای شمال با کاهش دو سنتی،  ۷۱ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت این هفته با کاهش حدود ۶.۶ درصد بیشترین میزان افت خود در هفته‌های گذشته را به ثبت رساند.

اعمال دوباره محدودیت‌های رفت و آمد و سفر به دنبال گسترش دوباره ویروس جهش یافته دلتا کرونا در جهان یکی از دلایل اصلی این افت شدید قیمت نفت در بازار‌های جهانی است.

به گفته منابع خبری افزایش تنش‌های سیاسی در خاورمیانه نیز می‌تواند یکی از دلایل این افت بی سابقه قیمت نفت در مقایسه با هفته‌های گذشته باشد. کارشناسان نفتی در جهان می گویند اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در چین نشان دهنده اوضاع وخیم این همه گیری در جهان است و همین امر تاثیر بسزایی بر بازار نفت گذاشته است.

در گزارش شرکت‌های نفتی آمریکا آمده است: کشور‌های زیادی در جهان دوباره به محدودیت‌های کرونایی بازگشته اند، حمل و نقل‌های عمومی در برخی کشور‌ها متوقف شده، پرواز‌ها به حالت تعلیق درآمده و محدودیت‌های زیادی بر سفر‌های تابستانی اعمال شده است. این می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت نفت در روز‌های آینده در پی کاهش تقاضا برای فرآورده‌های نفتی به همراه داشته باشد.

چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ فرآورده‌های نفتی در جهان در روز‌های گذشته محدودیت‌های جدیدی را در برخی شهر‌ها و مناطق خود اعمال کرده است. برخی پرواز‌ها در این کشور به حالت تعلیق درآمده اند و همین امر تاثیر زیادی بر بازار‌ جهانی انرژی گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما