شناسهٔ خبر: 48741348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العربیه

بارش شگفت انگیز برف در پرو و بولیوی

پدیده‌ی نادر بارش برف در پرو و بولیوی، باعث شگفتی مردم این کشورها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، در پدیده‌ای نادر، بارش برف در کشور‌های پرو و بولیوی، مردم این کشورها را شگفت زده کرد. طی چند روز گذشته دمای هوا در پرو و بولیوی بطور چشمگیری کاهش یافته و در پدیده‌ای نادر برف سراسر این کشور‌ها را پوشانده است. آب و هوای بسیار سرد در این کشور‌ها غیرمعمول است به طوری که میانگین حداکثر دما در ماه زمستانی ژوئن ۱۶ درجه سانتیگراد است. اما این در حالی است که طی چند روز اخیر کاهش دما و بارش برف مردم را شگفت‌زده کرده است. در بولیوی دمای هوا به ۱۴- درجه سانتیگراد کاهش یافته و باعث تلف شدن گله‌های لاما و آلپاکا (حیوانات بومی آمریکای جنوبی) شده است. برف مناطق وسیعی از کشور پرو را نیز پوشش داده به طوریکه در برخی از این مناطق ارتفاع برف به ۴۰ سانتیمتر نیز می‌رسد. پیش بینی می‌شود این جبهه هوای سرد تا چند روز آینده به آرژانتین رسیده و دمای هوای بوئنوس آیرس پایتخت این کشور را یک شبه به سه درجه سانتیگراد برساند. اگرچه بطور کلی بارش برف در شیلی نادر است، اما سال گذشته نیز این کشور بدترین طوفان‌های برفی خود طی ۵۰ سال گذشته را تجربه کرد.

بارش سنگین برف در شیلی باعث کشته شدن دستکم یک تن و مصدومیت چندین تن دیگر شد. همچنین بیش از ۲۵۰ هزار نفر با قطعی برق ناشی از بارش برف روبرو شدند. دیگر کشور‌های آمریکای جنوبی نیز با آب و هوای سرد ناگهانی مواجه شده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_6808401"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3185102/6808401?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما