شناسهٔ خبر: 48739783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

پیام تبریک رئیس جمهور فنلاند به آیت الله رئیسی

رئیس جمهوری فنلاند با ارسال پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، «سائولی نینیستو» در این پیام که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در لندن قرار گرفت، برای سید ابراهیم یرئیسی رئیس جمهوری جدید ایران آرزوی موفقیت کرد. این پیام مورخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ برابر با (۸ مرداد ۱۴۰۰) مرقوم شده است.

بیشتر بخوانید:

پیام تبریک رئیس جمهور ایتالیا و نخست وزیر مالت به آیت‌الله رئیسی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتخاباتی که خردادماه گذشته برگزار شد موفق به کسب ۱۸.۰۲۱.۹۴۵ رأی و به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری سه شنبه گذشته در حسینه امام خمینی (ره) برگزار و امروز مراسم تحلیف با حضور رییس قوه قضاییه، مقامات کشوری و لشکری و مهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف رییس جمهور باید در محل مجلس باشد و او در جلسه علنی و در حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان و در کنار رییس قوه قضاییه سوگند یاد کند.

رییس جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان امضا می‌کند و متن سوگند به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می‌شود.

رییس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آیین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌های‌شان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما