شناسهٔ خبر: 48735366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شکایت لبنان از صهیونیست ها به شورای امنیت

لبنان از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 وزارت دفاع لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، "زینه عکر" وزیر دفاع این کشور در نامه‌ای رسمی ضمن محکومیت شدید این حمله، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

پیشتر "حسن دیاب" نخست وزیر دولت موقت لبنان خواستار ارائه شکایت به شورای امنیت درباره تجاوزگری اخیر رژیم اسرائیل علیه لبنان شده بود.

دیاب افزود: دشمن اسرائیلی اول با توپخانه و سپس با هواپیما‌های جنگی، تجاوزگری صریحی علیه حاکمیت لبنان داشت. دشمن به صورت علنی به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت اعتراف کرد و بهانه اصابت موشک‌ها به شمال فلسطین را که اهداف آن و زمان آن مشکوک است، مطرح کرد.

وی خاطر نشان کرد: این تجاوزگری جدید و خطرناک، تهدید زیادی برای آرامش مرز‌های جنوبی لبنان محسوب می‌شود. از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهم در برابر اسرائیل بازدارندگی ایجاد کنند تا نقض مکرر حاکمیت ملی لبنان را متوقف کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعت ۴۰ دقیقه بامداد امروز(پنج شنبه) به وقت بیروت (۲:۱۰ با مداد به وقت تهران) شهرک محمودیه در جنوب لبنان را مورد حمله قرار دادند.

بعد از جنگ سی و سه روز در سال ۲۰۰۶ میلادی این اولین حمله هوایی جنگنده‌های صهیونیستی به خاک لبنان است.
در حال حاضر نظامیان و تانک‌های رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی و در نوار مرزی مستقر شدند.

ارتش لبنان در جنوب این کشور اعلام آماده باش کرده است و حمله‌ی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را به اطلاع نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در این کشور رسانده است.

نظر شما