شناسهٔ خبر: 48735313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امنیت منطقه باید به دست کشور‌های منطقه تامین شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت منطقه باید به دست کشور‌های منطقه تامین شود گفت: ایران خواهان امنیت، رفاه و عزت مردم افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی امروز پنج شنبه در دیدار "اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را در مسیر ایجاد صلح پایدار و جلوگیری از خونریزی در افغانستان بکار بگیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و افغانستان دارای روابط ریشه ای، اعتقادی و تمدنی هستند، گفت: ایران خواهان امنیت، رفاه و عزت مردم افغانستان است و از هیچ کمکی برای تحقق این هدف کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.
آقای رئیسی ریشه اصلی ناامنی و تنش در افغانستان را توطئه‌های بیگانگان دانست و تصریح کرد: بی تردید با کاهش حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان هم، تحریکات و فتنه افکنی‌های آنان به روش‌های مختلف ادامه خواهد یافت، زیرا منافع و حیات آنان در وجود ناامنی است.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری دولت ایران با دولت قانونی افغانستان در روند صلح و ثبات در این کشور، گفت: امنیت افغانستان باید توسط خود افغانی‌ها تامین شود و ایران آمادگی دارد در این زمینه، مساعدت و همکاری داشته باشد تا صلح پایدار و عادلانه برقرار شود و مردم افغانستان از رنج و مشقت رهایی یابند.
رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب آقای رئیسی و ابراز امیدواری به شروع فصل جدیدی در مناسبات و روابط تهران – کابل اظهارداشت: افغانستان تمایل دارد روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد.
وی با تاکید بر اینکه تهران از ظرفیت‌های کلیدی و تاثیرگذاری در ایجاد امنیت منطقه‌ای برخوردار است، گفت: ایران نقش و جایگاه برجسته‌ای در ثبات و امنیت منطقه دارد و خواهان استفاده از ظرفیت‌های ایران برای اقدامات و همکاری مشترک، در مسیر استقرار امنیت پایدار در افغانستان هستیم.
اشرف غنی همچنین از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی قدردانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما