شناسهٔ خبر: 48733124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از ۴۷ بازنشسته نمونه صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان گفت: به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان از ۴۷ بازنشسته نمونه صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،روح اله افشار مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان به مناسبت فرارسیدن ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان بیان کرد: ۴۷ نفر از بازنشستگان استان که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، ورزشی و ایثار و فداکاری به عنوان بازنشسته نمونه شناخته شده بودند تجلیل شد.

او ابرازداشت: تعداد کل بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی استان همدان ۳۵ هزارو ۴۴۸ نفر است که از این تعداد ۲۹ هزار ۴۴۳ نفر بازنشسته و تعداد ۴۷۷ نفر از کارافتاده هستند.
او گفت: تعداد ۱۴۰۳ نفر شاغل فوتی و تعداد ۴۱۲۵ نفر بازنشسته فوتی و تعداد شاغلین دستگاه‌های اجرایی که مشترک صندوق بوده و کسورات بازنشستگی آنان به صندوق پرداخت میگردد ۲۲ هزار و ۷۸۱ نفر می‌باشد.
افشارادامه داد: میانگین سن بازنشستگی در زمان بازنشستگی ۵۱ سال و میانگین سن فعلی بازنشستگان ۶۲ سال در استان است.
او از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: میانگین حقوق پرداختی در سالجاری حدود ۷ میلیون تومان می‌باشد که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان در ادامه اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد تومان وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به تعداد حدود ۲۲۷۹ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران بدون اخذ وثیقه بوده است که به حساب متقاضیان واریز شده است.

افشار گفت: ۳۸ فقره وام ازدواج ۲۵۰ میلیون ریالی به فرزندان بازنشستگان در سالجاری پرداخت شده است و افزود: تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی جهت خرید سهام ETF و مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری نیز پرداخت شد.

افشار اضافه کرد: به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد خدمات بیمه تکمیلی به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه‌گذاران ارائه می‌شود.

این مسئول از افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و موظفین و استفاده تعداد ۱۸ هزار و ۴۱۶ نفر از خدمات بیمه‌ای در استان همدان خبر داد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان اظهار داشت: به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران گرامی و کاهش مراجعه حضوری آنان به صندوق بازنشستگی کشوری و ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی و نیز تحقق دولت الکترونیکی، صندوق بازنشستگی کشوری، خدمات مربوط به ثبت درخواست و صدور گواهی، ضمانت کسر از حقوق را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

افشار بیان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به بازنشستگان و خانواده‌های آنان تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رسانده‌اند که بر پایه آن بازنشستگان ارجمند و همسر و فرزندان آنان می‌توانند از خدمات مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی به صورت رایگان و آموزشگاه‌های آزاد با تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی شهریه مصوب سالانه استفاده کنند.
او گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۴ نفر از بازنشستگان و موظفین از طرح تسهیلات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه تا سقف مبلغ ۲۰ میلیون ریال استفاده کردند.

افشار در ادامه گفت: بیمه ملت طی تفاهم‌نامه‌ای با صندوق بازنشستگی کشوری با گام‌برداشتن به سمت رفع نیاز‌های بیمه‌ای بازنشستگان و توسعه توان خرید آنان به ویژه در شرایط اقتصادی ناشی از بیماری کرونا؛ خرید انواع بیمه‌نامه را برای این قشر از جامعه، با تخفیف ویژه و به صورت اقساط ۱۲ ماهه فراهم آورده است طی این تفاهم‌نامه انواع‌‎ بیمه‌نامه‌های خودرو، آتش‌سوزی منازل مسکونی، آتش‌سوزی صنعتی و غیرصنعتی، بیمه عمر و حادثه انفرادی با پوشش بیماری کرونا و بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری (ویژه منتسبین) با تخفیف‌های ویژه علاوه بر تخفیف‌های موجود به اعضای صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان آموزش و پرورش، بازنشستگان سایر ارگان‌ها و منتسبین آنان ارائه می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان بیان کرد: تفاهمنامه سه‌جانبه طرح خرید اقساطی لوازم خانگی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و گروه صنعتی امضاء شد و طی آن ۶۴۴ نفر از بازنشستگان و موظفین استان همدان از طرح خرید قسطی لوازم خانگی ایرانی تا سقف مبلغ ۵۰ میلیون ریال به صورت اقساط ۶۰ ماهه استفاده کردند.

افشار گفت: ۸۶ فقره تسهیلات وام ۳۰ و ۵۰ میلیون ریالی جهت حمایت از پایان نامه‌های فرزندان بازنشستگان که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل می‌باشند پرداخت شد.

او بیان کرد: باهدف خدمت رسانی بیشتر در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان بازنشستگان این صندوق، طرح ارائه خدمات دندانپزشکی به صورت تخفیفی و تقسیطی تا سقف ۳میلیون تومان برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل ایشان که تحت پوشش بیمه تکمیلی بودند اجرایی ودر استان انجام شد.

افشار ارائه خدمات گردشگری با تخفیفات ویژه و ارائه خدمات امداد خودرو ایران به صورت اقساطی و با تخفیفات ویژه را از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان در استان دانست واظهار داشت: دریافت حکم و فیش حقوقی، ثبت نام وام ضروری و وام درون استانی، ثبت نام تور‌های مسافرتی، ثبت تقاضای دریافت گواهی کسر از حقوق، ارائه خدمات بیمه ملت و دریافت اسناد پزشکی بازنشستگان نیز از خدماتی می‌باشد که در خانه امید همدان انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/ج

نظر شما