شناسهٔ خبر: 48725347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکسیناسیون ۱۴ درصدی جمعیت خوزستان

تاکنون ۱۴ درصد جمعیت خوزستان در برابر کرونا واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خوزستان، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان ترزیق شده است که از این تعداد حدود ۶۵۰ هزار دز در یک نوبت  و حدود ۱۵۰ هزار دز در نوبت دوم  انجام  شده  است.واکسیناسیون  ۱۴ درصدی  جمعیت خوزستان

دکتر سید محمد علوی با اشاره به اینکه  از مجموع سه  میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت هدف استان که بالای ۱۸ سال می باشد، حدود ۲۰ درصد در برابر کرونا واکسینه شده اند، افزود: بر اساس مجموع جمعیت کل استان تاکنون بیش از ۱۴ درصد مردم خوزستان در برابر بیماری کوئید ۱۹ واکسینه شده اند.

وی    میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان را بین ۵۰ تا ۵۵ درصد اعلام کرد و بیان کرد :  باید  میزان رعایت دستور العمل های  بهداشتی  بالای  ۹۵ درصد باشد و بهترین راهکار مقابله با بیماری  کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به  دستورالعمل‌های بهداشتی  می‌باشد.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان  با اشاره به اینکه گونه جدید ویروس کرونا یا کرونای دلتا نسبت به گونه‌های قبلی تفاوت های زیادی دارد ، گفت : در گونه جدید میزان زمان شروع بیماری کوتاه‌تر و قدرت انتقال بیماری بالا می‌باشد.


رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز در این برنامه گفت:تا کنون حدود  ۱۵۰ هزار دز واکسن در شرق اهواز ترزیق شده است.


امراله مردانی افزود:  از  گروه های هدفی  که برای دریافت واکسن کرونا اعلام می شود   درخواست می گردد  در وقت و زمان مقرر  مراجعه کنند و مراجعات خود را به تاخیر نیدازند.

بیشتر بخوانید : واکسیناسیون فرهنگیان دزفول در برابر کرونا

وی ادامه داد: همچنین روزانه به طور میانگین  ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر برای مراکز منتخب در شرق اهواز مراجعه می‌کنند و نیاز است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما