شناسهٔ خبر: 48724754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درگیری های مرزی؛

افزایش تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی

در پی شلیک دو فروند موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه در فلسطین اشغالی تنش در مرز‌های جنوبی لبنان بالا گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه خبری الجزیره؛ در پی شلیک دو فروند موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه در فلسطین اشغالی تنش در مرز‌های جنوبی لبنان بالا گرفت.
ارتش رژیم صهیونیستی به محض اصابت موشک‌ها به منطقه‌ای خالی از سکنه از ساکنان این شهرک خواست به پناهگاه‌ها بروند. این درحالی است که آژیر خطر در چهار شهرک صهیونیست نشین به صدا در آمد.
این شبکه خبری در ادامه گفت: ارتش اسرائیل به سرعت اعلام کرد هرگز دستور اجرای هیچ اقدام استثنایی را صادر نکرده است.
الجزیره بیان داشت ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حمله از جنوب لبنان در دو مرحله مناطقی را که گمان می‌رفت موشک‌ها از آن‌جا شلیک شده اند هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

<div id="video-display-embed-code_6804789"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3184317/6804789?width=350&height=250"></script></div>


افیخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل در این راستا گفت مسؤولیت کامل شلیک موشک به سمت اسرائیل بر عهده دولت لبنان است.
وی افزود اسرائیل فارغ از علت شلیک موشک از سوی لبنان و نیز فارغ از هویت شلیک کنندگان هرگز اجازه شلیک موشک از سوی لبنان به سمت اسرائیل را نخواهد داد.
از سوی دیگر نیرو‌های سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) شلیک حداقل دو فروند موشک از خاک لبنان به فلسطین اشغالی را تایید کردند.
نیرو‌های سازمان ملل گفتند ارتش اسرائیل در مقابل مناطقی را در جنوب لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.
نیرو‌های یونیفل در بیانیه‌ای افزودند فرمانده کل یونیفل تماس‌هایی با طرف‌های مسؤول برقرار و آن‌ها را به آتش بس و خودداری از افزایش تنش تشویق کرد.

همچنین شبکه تلویزیونی المنار، جنگنده های رژیم صهیونیستی ساعت ۴۰ دقیقه بامداد پنج شنبه به وقت محلی، منطقه الدمشقیه در جنوب لبنان را دو بار هدف قرار دادند.
آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز اعلام کرد نیروی هوایی ما مواضعی را در جنوب لبنان که از آن به شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) حمله شده بود، هدف قرار داد.

وی افزود حملات ارتش علیه اقداماتی که اسرائیل و شهروندان آن را هدف قرار دهد، ادامه بلکه افزایش خواهد یافت.

<div id="video-display-embed-code_6804843"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3184317/6804843?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما