شناسهٔ خبر: 48723664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قالیباف:

مجالس ایران و قزاقستان نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارند

تهران- ایرنا- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان تاکید کرد که مجالس و گروه های دوستی پارلمانی نقش مهم و سازنده ای در توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین ایفا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه با اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان که برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است، دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: سازمان های همکاری های اقتصادی آسیایی از جمله اکو و اورآسیا، فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری فراهم می‌آورد که کشورهای همسایه و منطقه می توانند از آن به خوبی بهره‌برداری مناسبی داشته باشند.

رئیس قوه مقننه افزود: مسیر ریلی حمل و نقل کریدور شمال به جنوب اثرات بسیار مثبتی برای کشورهای عضو اورآسیا خواهد داشت و یک پل ارتباطی تاثیرگذار میان آسیا و اروپا است.

قالیباف از حضور هیات قزاقستان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکر کرد.

در ادامه این دیدار نائب رئیس مجلس سنای قزاقستان، گفت: از جانب جمهوری قزاقستان تبریک های صمیمانه خود را برای برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آیت الله رئیسی ابراز می دارم.

وی افزود: مجلس سنای قزاقستان آمادگی افزایش ارتباطات سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

نائب رئیس مجلس سنای قزاقستان تصریح کرد: وظیفه پارلمان ها حمایت از قانونگذاری در جهت تسهیل روابط است و پارلمان کشور ما ۱۱۴ قانون را  برای تسهیل روابط و دستیابی به توسعه به تصویب رسانده است.

شکیروف ادامه داد: مجمع پارلمان های آسیایی فرصت مناسبی برای گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف است و سال گذشته میهمان جمهوری اسلامی ایران در کمیته فرهنگی این مجمع آسیایی بودیم.

او در ادامه با اشاره به اهمیت خط ارتباطی کریدور شمال – جنوب بر لزوم تامین امنیت این مسیر با همکاری همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی در پایان حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی را موضوعی مهم دانست و اظهار کرد: هر دو کشور ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی دارند و انتقال تجارب در این بخش می تواند به ارتقای سطح مراودات فیمابین کمک کند.

نظر شما