شناسهٔ خبر: 48719157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخش بلده نور ۵۰۰ میلیارد ریال از سیلاب خسارت دید

نوشهر - ایرنا - فرماندار شهرستان نور گفت: طبق بررسی‌های اولیه سیلاب‌های هفته جاری در بخش بلده ۵۰۰ میلیارد ریال به حوزه‌های مختلف این بخش کوهستانی بلده خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از اواخر هفته گذشته در بخش بلده شهرستان نور آغاز شد و تا عصر روز گذشته نیز ادامه داشت، علاوه بر آسیب به بخش‌های مختلف زیربنایی موجب مسدود شدن سه راه اصلی و برخی از راه‌های روستایی این بخش و همچنین تخریب و آبگرفتگی چندین واحدهای مسکونی در این منطقه شد.

علی شادمان عصر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از حدود 500 میلیارد ریال خسارت برآورد شده در بخش بلده، ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به سیل روز گذشته و ۲۰۰ میلیارد  دیگر هم مربوط به سیلاب ابتدای هفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده ناشی از سیلاب هفته جاری در حوزه راه روستایی و اصلی بخش بلده ۲۵۰ میلیارد ریال است که شامل آسیب راه اصلی در منطقه دوآب و زنگوله و همچنین راه روستاهای بل، کلاک سفلی، کلاک علیا، کلیک، زرین کمر، مرش و یوش بوده است.

شادمان تصریح کرد: این سیلاب در بخش‌ شهری بلده نیز ۱۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیر بنایی شهر خسارت زد. با آبگرفتگی بیش از ۲۵ واحد مسکونی نیز ۲۰ میلیارد ریال خسارت به واحدهای مسکونی در بخش بلده برآورد شد.

فرماندار نور گفت: بارندگی شدید همراه با سیلاب در بخش بلده موجب خسارت زمین‌های باغی و زراعی به میزان ۸۰ میلیارد ریال شد و در حوزه امور آب هم ۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

بارندگی‌های هفته جاری به زیرساخت‌های چند شهرستان از جمله نوشهر، نور، بابل و سوادکوه شمالی خسارت وارد کرد که مجموع این خسارات در ارزیابی‌های اولیه حدود 473 میلیارد تومان برآورد شده است.

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده هراز به طول ۵۳ کیلومتر، جاده پل‌زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما