شناسهٔ خبر: 48718462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرایط بحرانی کرونا در آران وبیدگل

وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان آران وبیدگل بحرانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار آران و بیدگل با اشاره به افزایش چشمگیر مراجعه مبتلایان کرونا به مراکز درمانی این شهرستان گفت‌: ظرفیت تخت‌های فعال بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یک هفته گذشته تکمیل شده است.
اسماعیل بایبوردی افزود: با وجود فشار کاری زیاد بر کادر درمان و بیمارستان، آمادگی لازم برای ارایه خدمات در بالاترین سطح تشخیص و درمان همچنان وجود دارد.
وی بی‌توجهی جمعیت گسترده‌ای را در جامعه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل ایجاد وضعیت بحرانی کرونا در این شهرستان دانست و گفت: شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم برای وضعیت کرونایی آران و بیدگل پیش‌بینی خاصی داشته باشیم، چرا که کمترین توجهی به شیوه‌نامه‌های مرتبط با کرونا نمی‌شود
اسماعیل بایبوردی افزود: نشست‌های ستاد کرونا در آران و بیدگل روزانه تشکیل می‌شود که با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در شهرستان، ناگزیر به اعمال مقررات سختگیرانه برای جلوگیری از قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بیمارستان سیدالشهدا (ع) که به بیماران مبتلا به کرونا در آران و بیدگل اختصاص یافته با ظرفیت ۶۰ تخت به طور کامل پر شده و مراجعه و پذیرش بیماران کووید ۱۹ به روزانه حدود ۱۸۰ نفر رسیده است.
به دنبال افزایش بستری‌های بیماران کرونایی در شهرستان آران و بیدگل، وضعیت این شهرستان به قرمز تیره تغییر کرده است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما