شناسهٔ خبر: 4871709 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خرید تضمینی پیاز به مبلغ 240 تومان

امیری کهنوج گفت: خرید تضمینی پیاز به مبلغ 240 تومان توسط شرکت‌های تعاونی روستایی انجام می‌گیرد

صاحب‌خبر -
محمدرضا امیری کهنوج عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: خرید تضمینی پیاز در جنوب کرمان توسط شرکت‌های تعاونی روستای که زیر مجموعه وزارت جهادکشاورزی هستند انجام می‌گیرد به صورتی که به قیمت تضمینی هر کیلو 240 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی گفت: این اقدام نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد زیرا هم قیمت خرید بسیار پایین است و هم بهره‌وری مطلوب حاصل نمی شود خریداران محصولات را پس از حرید انبار نمی‌کنند بلکه آنها را در حاشیه شهر تخلیه می‌کنند.

امیری ادامه داد: این اقدام در سال گذشته نیز صورت گرفت اما باید توجه کرد که با برنامه‌های کوتاه‌مدت نمی‌توان نتایج مطلوب را به دست آورد.

وی گفت: باید اقداماتی انجام گیرد که از تولیدکننده و محصولات حمایت شود برنامه‌های بلندمدت و پیشرفت برخی صنایع از جمله صنعت تبدیل نیازمند این امر است.

امیری اظهار داشت: دولت باید موانع را از سر راه بخش خصوصی برای انجام امور لازم جهت تبدیلی محصولات بردارد و آموزش‌های لازم را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

وی گفت: این شرایط نامناسب گریبانگیر سایر محصولات ازجمله گوجه‌‌فرنگی و سیب‌زمینی شده است برخی شرکت‌ها در سال‌های قبل گوجه‌فرنگی را با قیمت ‌های مناسب خریداری کرده‌اند ولی هم اکنون وضعیت خریداران شرایط را برای این محصول نامناسب کرده است.

این عضو  کمیسیون کمشاورزی در پایان گفت: نباید به طور عمده به بازار داخلی توجه شود گاهی بازار داخلی از برخی محصولات اشباع شده است و کشش‌پذیری پایینی را نسبت به آنها دارد بهتر است علاوه بر خرید تضمینی محصولات به قیت مناسب اقداماتی در خصوص بازار یابی و جذب بازار جهانی جهت صادرات محصولات انجام گیرد.


انتهای پیام/

نظر شما