شناسهٔ خبر: 48714240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۴۱ هزار نفر در جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند

آبادان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان جمعیت هدف واکسیناسیون در منطقه جنوب غرب خوزستان را بیش از ۵۹۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت:تاکنون ۱۴۱هزار و ۶۹۲ نفر از اهالی شهرستان‌های آبادان،خرمشهر و شادگان واکسن کرونا دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

شکرالله سلمان زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از گروه های هدف واکسیناسیون در منطقه جنوب غرب خوزستان از زدن واکسن خودداری می کنند که این امر در کنار کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی منجر به افزایش و شیوع بیشتر کرونا شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان و ظرفیت رو به تکمیل آنها از مردم در خواست می‌شود برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از حضور در تجمع پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان جمعیت هدف واکسن کرونا در رده سنی ۸۰ سال به بالا در منطقه جنوب غرب خوزستان را پنج هزار و ۹۷۱ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد فقط ۲ هزار و ۵۱۴ نفر برای دریافت واکسن اقدام کردند.

سلمان زاده بیان کرد: از ۱۲ هزار و ۲۱۷ نفر واجد شرایط دریافت واکسن در رده سنی ۷۰ تا ۷۹ سال در شهرهای آبادان ، خرمشهر و شادگان فقط حدود ۵۸ درصد شامل هفت هزار و ۳۱ نفر واکسن را دریافت کردند.

وی با اشاره به تزریق واکسن به  ۱۴ هزار و ۵۲۰ نفر از جمعیت هدف رده سنی ۶۰ تا ۶۹ سال افزود: این در حالی است که ۲۸ هزار و ۴۷۰ نفر در این رده سنی واجد شرایط دریافت واکسن در جنوب غرب خوزستان می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ۴۸ هزار و ۸۰۸ نفر جمعیت هدف رده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال ساکن در این منطقه تاکنون فقط ۱۹ هزار و ۹۱۴ نفر اقدام به دریافت واکسن کردند.

وی گفت: استقبال از واکسیناسیون در رده های سنی بالاتر بسیار کمتر است و امیدواریم شهروندان افراد بزرگسال را تشویق به دریافت واکسن کنند.

سلمان زاده بیان کرد: تمام توان و ظرفیت بخش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان علاوه بر پیشگیری، مراقبت و رهگیری بیماران در اختیار فرآیند واکسیناسیون قرار گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی ۴۳۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب خوزستان گفت: از این تعداد ۲۴۲ نفر در آبادان، ۱۰۴ نفر در خرمشهر و ۸۸ نفر در شادگان شناسایی شدند.
سلمان زاده افزود: از ۴۰۷ مورد مثبت جدید ۳۹۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۵۰ بیمار نیز در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان را ۲۶۷ نفر بیان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در آبادان و یک نفر در شادگان به علت کرونا جان خود را از دست دادند.

تعداد کل موارد مراجعه بیماران کرونایی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۲۲۱ هزار و ۷۳۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۳۴ نفر بستری شدند و ۱۱ هزار و ۲۳۷ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستانها مرخص شدند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

نظر شما