شناسهٔ خبر: 48713964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صعود مقتدرانه حسن یزدانی به فینال المپیک

خبرگزاری صداوسیما

حسن یزدانی به فینال کشتی آزاد المپیک توکیو راه یافت. اطری به رده بندی رفت.

صاحب‌خبر -

صعود مقتدرانه حسن یزدانی به فینال المپیکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، حسن یزدانی دلاور مازندرانی وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان، بعدازظهر امروز در یک کشتی مقتدرانه با برتری ۷ بر ۱ مقابل حریف خود از روسیه، به دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد المپیک توکیو صعود کرد و برای حریف آمریکایی خط و نشان کشید.


یزدانی صبح امروز در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۲ جاورایل شاپیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل استفان ریچموت از سوئیس با نتیجه ۱۲ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرتور نایفون اف دارنده مدال برنز جهان از روسیه رفت و این کشتی گیر ر ا هم ۷ بر ۱ مقهور خود کرد.

<div id="video-display-embed-code_6802725"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3183862/6802725?width=400&height=300"></script></div>
حسن یزدانی بعد از ظهر فردا پنجشنبه در فینال باید به مصاف تیلور کشتی گیر آمریکایی برود تا دومین مدال طلای الفمپیک را بر افتخارات خود بیفزاید.


راهیابی رضا اطری به دیدار رده بندی
صعود مقتدرانه حسن یزدانی به فینال المپیکرضا اطری دیگر کشتی گیر مازندرانی راهی دیدار رده بندی وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد المپیک توکیو شد.


در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت. وی در در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد.


وی در این دیدار مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار با برنده دیدار میان توماس گیلمان از آمریکا و غلام جان عبداله یف از ازبکستان مبارزه می‌کند.


در این وزن کشتی گیر روسی در فینال باید به مصاف کشتی گیر هندی برود.


دو کشتی گیر دیگر مازندرانی در انتظار درخشش
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع صبح فردا پنج شنبه در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان جاهید براهال از الجزایر و اگزون شالا از کوزوو می‌رود. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان در گروه زارع حضور دارد.


در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان هم صبح جمعه به مصاف حریفان خود می‌رود.

نظر شما