شناسهٔ خبر: 48710305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

توسعه فعالیت پیش دبستانی در مدارس دو زبانه/ مربیان مهدهای کودک هم واکسینه می شوند

زهرا سلیمانی

محسن حاجی میرزایی گفت:دوره پیش دبستانی و مطالعات آن منوط به تاثیر آن بر پیشرفت دانش آموزان است. باید در مناطق دو زبانه این آموزش ها افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به  گزارش برنا؛ مراسم آغاز به کار رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با حضور  محسن حاجی میرزایی،  وزیر آموزش و پرورش امروز 13 مرداد برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی،  وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این نشست گفت: خداوند را شاکریم تا در روز مبادله سازمان ملی تعلیم و تربیت آغاز به کار کنند.

او افزود: حیات حیوانی با طبیعت سازگار و از طبیعت تغذیه و با سایر حیوانات رشد می کند و حیات انسانی از دیگر موجودات تفاوت و از طریق پیامبران در گرو تعلیم و تربیت شکل می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خداوند و پیامبران معلم هستند و اساس خلقت برای تحول است و نقطه آغاز از طریق خلقت انجام می شود.

به گفته او یکی از عوامل موثر در جامعه توجه به نظام تعلیم تربیت است. جامعه ما در زمینه تعلیم و تربیت فرصت سوزی کرده است. طی ۴۰ سال گذشته به این مهم اعتنا نشده است. با توجه به رهنمو مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد کار شد و با اتفاق نظر و آرا وارد کار شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دکتر رییسی از این اقدام در جلسات حمایت کرده و خوشحالیم این اقدام در دولت حدید حامی دارد.

به گفته او ۸ میلیون نونهال هستند که ۱۴ درصد در مهدکودک حضور دارند و مابقی تحت آموزش هدفمند قرار نمی گیرند. آموزش و پرورش نسبت به ۸۶ درصد کودک و آموزش آنها مسئول است و مهدهای کودک تحت تاثیر تعالیم مناسب قرار بگیرند. امید است انتقال به شکل مناسب انجام و کار اصولی نیازمندان اقدامات مناسب است.

حاجی میرزایی ادامه داد: برای تولید بسته و آموزش به خانواده ها باید دست به کار شده و رسانه ها هم در این زمینه فعالیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید با درک دقیق و به کارگیری نظرات صاحب نظرات بار مسولیت را پیش برد . اولویت در فعالیت مهدهای کودک در دستور کار قرار بگیرد. دوره پیش دبستانی و مطالعات آن منوط به تاثیر آن بر پیشرفت دانش آموزان است. باید در مناطق دو زبانه این آموزش ها افزایش یابد .

به گفته او تمامی سرمایه های خانواده در این سازمان سپرده می شود و افرادی باید در این زمینه فعالیت کنند که جایگاه آن را درک کرده باشند.

حاجی میرزایی درباره واکسیناسیون مهدهای کودک گفت: تمام مربیان مهدهای کودک هم جزو فرهنگیان واکسینه می شوند و در هفته جای تمامی فرهنگیان واکسینه می شوند.

بیشتر بخوانید:

  • بررسی مشکلات ویژه یادگیری در ۵ استان انجام می شود/ جایدهی مناسب دانش‌آموزان با اجرای طرح سنجش نوآموزان/ توانایی خواندن، نوشتن و سواد حرکتی کودکان با تمرین و تکرار متحقق می‌شود
  • خبر ۳میلیون بازمانده از تحصیل جفا به کادر آموزش است/ واکسیناسیون کادر آموزش از مرداد ماه/ ۴۰هزار نفر در پایه اول ثبت نام نکردند

نظر شما