شناسهٔ خبر: 48708007 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار کنکور و آزمون ها

انتخاب رشته مجازین کنکور ۱۴۰۰ از فردا | سامانه انتخاب رشته مجازی فعال شد

انتخاب رشته مجازین کنکور ۱۴۰۰ از فردا پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کارنامه نخست داوطلبان کنکور۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و فرایند انتخاب رشته برای همه متقاضیان( برای انتخاب کدرشته محل های با آزمون و پذیرش صرفاً طبق سوابق تحصیلی بدون آزمون) در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل انجام می شود.

فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود.

دفترچه انتخاب رشته کنکوری ها روز قبل بر روی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و همینطور سامانه انتخاب رشته مجازی نیز از طریق این سازمان فعال شد.

متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون( روزهای ۹ تا ۱۲ تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و میتوانند در رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی( بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

متقاضیانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام نکرده اند، میتوانند براساس اطلاعیه که امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد منتشر می شود از فردا روز پنجشنبه ۱۴ مرداد به مدت یک هفته نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی( بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی( بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی( بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

هر متقاضي تنها یک بار اجازه انتخاب رشته دارد. متقاضیان بعد از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود اصلاح و یا ویرایش کنند.

متقاضیان در صورت علاقه به انتخاب رشته های خاص یا بورسیه، حتماً وضعیت و ضوابط این رشته ها را که بصورت جداگانه بعنوان پیوست دفترچه های انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش درج شده است، مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط لازم، این رشته ها را انتخاب کنند.

نظر شما