شناسهٔ خبر: 48705447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

طهماسبی: استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای توسعه کشور لازم است

علی محمد پشوتن

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سهم جهاددانشگاهی در توسعه و پیشرفت کشور و برون رفت از چالش‌ها چشمگیر بوده است، استفاده از ظرفیت‌های علمی- تخصصی این نهاد در مسیر کمک به توسعه کشور را لازم دانست.

صاحب‌خبر -

فرهاد طهماسبی در گفت و گو با ایسنا، ضمن گرامیداشت چهل و یک سالگی جهاددانشگاهی و در ارزیابی فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهاد، گفت: سهم جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و پژوهش در بخش‌های مختلف چشمگیر بوده است.

طهماسبی ضمن تاکید براینکه برآینده اقدامات جهاددانشگاهی در همه بخش‌های آموزش، پژوهش، نوآوری و فرهنگ،در ابعاد ملی و استانی مثبت و اثرگذار بوده است، به اقدامات و نقش تاثیرگذار این نهاد در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی و تفکری انقلابی مسیر خودکفایی در پروژه‌های متعدد نظامی را دنبال و محقق کرد.

وی همچنین جهاددانشگاهی را نمونه عینی از الگوسازی انقلاب برای رسیدن به یک نهاد علمی و پژوهشی تراز انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به وجود نیروهای توانمند و ظرفیت‌های بالقوه در جهاددانشگاهی، گفت: بی تردید تنها راهکار حل مشکلات و برون رفت از چالش‌های فعلی، کار جهادی و میدانی نیروهای جهادی است.

طهماسبی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور، انجام کار روتین و موظقی پاسخگو نیست بلکه همه آحاد جامعه و مسئولین باید کار جهادی و تلاش و جدیت را دنبال کرده و به دنبال تسری فرهنگ امید و خوداتکایی در جامعه باشند؛ در این راستا، قطعا استفاده از ظرفیت‌ها و فرهنگ حاکم بر جهاددانشگاهی، بسیار اثرگذار خواهد بود.

عضو کمسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که نقش جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی خود اتکا و امید آفرین در عبور از موانع دستیابی به دانش‌های پیشرفته در کشور چیست؟ گفت: با توجه به اهداف و ماموریت‌های پیش بینی شده، جهاد دانشگاهی می تواند نقش مهم و حیاتی در عبور از موانع و مشکلات و چالش‌های کشور ایفا کند.

او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پلی مطمئن بین دانشگاه و جامعه، به ویژه عرصه صنعت و فنآوری است، توجه به فضای تحریمی حاکم بر کشور، گفت: وجود تفکر و فرهنگ خود اتکایی در تولید علمی که منتج به ثروت شود، از ظرفیت‌های مهم جهاددانشگاهی است.

طهماسبی در خصوص اهمیت تعامل با جهاددانشگاهی، گفت: مهمترین اصل در لزوم تعامل با این نهاد، کمک به تسری روحیه و فرهنگ جهادی موجود در جهاد دانشگاهی به سایر دستگاه‌های اجرایی کشور است.

نماینده مردم نیریز و استهبان و بختگان در مجلس، خاطرنشان کرد: می‌توان با الگو قرار دادن عملکرد جهاددانشگاهی به ویژه در دوران دفاع مقدس، باور عمیق به خوداتکایی و اعتقاد راسخ به اقتصاد مقاومتی، موجود بین اعضای این نهاد را در سطوح مختلف جامعه نشر و توسعه داد.

طهماسبی تاکید کرد که باید از ظرفیت‌های مطلوب علمی و نیروی انسانی متخصص موجود در جهاد دانشگاهی به نفع جامعه و در راستای حل مشکلات به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

انتهای پیام

نظر شما