شناسهٔ خبر: 48705155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۹۱ میلیارد تومان طرح در منطقه هفت

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: امسال، ۹۱ میلیارد تومان طرح در منطقه هفت شهرداری در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ علی اصغر شاطوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی منطقه هفت شهرداری گفت: سال گذشته در این منطقه، ۷۳ قرارداد عمرانی شامل طرح های کوچک و بزرگ منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی افزود: امسال در قراردادهای معاونت عمران، ۱۷ طرحِ معاونتی به ارزش ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به منطقه ۷ است، همچنین ۳۲ طرح در منطقه منعقد شده که برای اجرای آنها حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: در مجموع، ارزش طرح‌های منطقه هفت شهرداری در سال جاری۹۱ میلیارد تومان است که قراردادهای آنها منعقد شده و در دست اجراست.

وی در خیابان گلستان، عملیات احداث خیابان شهید عبدالرسولِ زرین، در حد فاصلِ خیابان گلستان تا سعدی را در دست اجرا دانست و گفت: عملیاتِ احداثِ خیابان بهشت در حد فاصل خیابان سردار کمالی تا بزرگراه بعثت هم در دست اجراست.

علی اصغر شاطوری گفت: ساماندهیِ باندِ غربیِ بزرگراه بعثت، خیابان سازیِ مجموعه‌های تفکیکیِ بهاران، بازسازیِ سالن‌های مطالعه، احداث بازارچه فدک و احداث مرحله دومِ دریاچه فدک از دیگر طرح های در حالِ اجرای منطقه هفتِ شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.

وی، یکی از مهمترین مسائل منطقه را فضای سبز و کیفیت پایینِ آب مورد نیازِ آبیاری آن عنوان کرد که منجر به ساختِ مخازن آب در بلوار فرزانگان شد، گفت: در این منطقه، ۱۰ کیلومتر لوله کشی و کلکتورِ فضای سبز اجرا شده است.

آقای شاطوری گفت: حاشیه نشینی و پایین بودنِ سرانه تفرجگاهی در جنوب و شمالِ بزرگراهِ چمران از دیگر مشکلاتِ منطقه هفتِ شهر به شمار می‌رود؛ به همین دلیل، با احداث پارک‌های محلی برای رفع این مشکلات قدم برداشته شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از کلنگ‌زنی نخستین ایستگاه آتش نشانی این منطقه در جنب میدان حج خبر داد و گفت: این ایستگاه در زمینی به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

وی به طرح پردیس شاهنامه هم اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع احداث شده و شامل فضای ورزشی مطابق با استانداردهای بین المللی به وسعت ۱۷۰۰ متر، سایت اداری به مساحت ۸۰۰ متر مربع، مجموعه فرهنگی دانا در سه طبقه با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع و فضای سبز و بوستان‌ها در حدود ۱۲ هزار متر مربع شده است.

نظر شما