شناسهٔ خبر: 48705049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۱ درصد نمونه گیری مرکز غربالگری مهاباد کرونا مثبت شده است

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۵۱ درصد نمونه گیری و انجام آزمایش مرکز غربالگری این شهرستان، کرونا مثبت ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

بهاء الدین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز راه اندازی مرکز غربالگری ۱۶ ساعته کرونایی و نمونه در مرکز منتخب تاکنون، ۱۴ هزار و ۷۹ مورد آزمایش انجام شده که از این تعداد جواب هفت هزار و ۲۸۹ تست مثبت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار و ۱۰۰ نمونه گیری سریع (تست رپید) از افرادی که با فرد کرونا مثبت ارتباط نزدیک و رفت آمد داشته اند انجام شده که از این تعداد نیز ۵۲۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۳۴۰ مورد نمونه برداری از نظر کویید-۱۹ و همچنین ۲ هزار ۳۵۴ مورد افراد کرونا مثبت در بیمارستان این شهرستان بستری شده اند.

حسینی بیان کرد: شناسایی بیشتر افراد مبتلا به کرونا و به تبع آن افزایش آمار بیماران کووید- ۱۹ نباید جای نگرانی باشد زیرا مراقبت از افراد ناقل می‌تواند تا حد زیادی شیوع این بیماری را کنترل کند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۴۱۰ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این شهرستان هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

نظر شما