شناسهٔ خبر: 48704770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار نسبت به کاهش میزان اعتماد اجتماعی / 2500 هکتار/حاشیه‌نشین دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تأمین منابع مالی پایدار برای شهرداری تبریز، گفت: اعضای شورای جدید این شهر باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته و توسعه فرهنگی را در اولویت قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر توجه کرد، اظهار داشت: تامین منابع مالی پایدار موضوعی است که تمام شهرها با آن درگیر هستند و اعضای شورای شهر تبریز باید این موضوع توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته باشند، افزود: وقتی در ارتباط با ارتقاء فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه‌ریزی شود کارهای دیگر نیز به دنبال آن توسعه پیدا می‌کند و بر این اساس توسعه فرهنگی و اجماعی باید اولویت نخست شورا باشد.

پورمحمدی گفت: برای توسعه شهر نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم و اگر درهای توسعه شهری باز شود، سرمایه‌گذاران بسیاری آماده سرمایه‌گذاری در  کلان‌شهر تبریز هستند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدها و آسیب‌هایی مانند بافت فرسوده وجود دارد که باید به آنها توجه شود، یادآور شد: در تبریز بیش از ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین داریم که دارای خانه‌های کم‌دوام و اسکان غیررسمی است و این مشکلات باید در اولویت قرار گیرند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش میزان اعتماد اجتماعی، تصریح کرد: جلب اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است از موضوعات بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

وی با تأکید بر ایجاد اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان در شورا، متذکر شد: دانشگاه تبریز دارای ۷۰۰ نفر هیأت علمی است که آماده همکاری با شورای اسلامی شهر تبریز جهت توسعه شهر هستند.

پورمحمدی تأکید کرد: شما منتخبان مردم هستید که باید با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کنید.

انتهای پیام/60001/س

نظر شما