شناسهٔ خبر: 48703940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وضعیت مازندران وخیم‌تر می‌شود

مازندران هنوز به پیک قله موج پنجم نرسید

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل:مازندران هنوز در صعود قرار دارد و به قله پیک پنجم نرسیده است و در صورت رسیدن به قله شاهد آمار بالای مرگ و میر در استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، گفت: در این پیک علی رغم اینکه اوضاع بدتر از تمام پیک‌های قبلی است، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مردم کاهش چشم گیری داشت.


دکتر سیدفرزاد جلالی افزود: کادر بهداشت و درمان وظیفه شان این است تا آخرین نفس علیرغم مشکلات، خستگی‌ها و ناراحتی‌ها و بیماری‌های که میگیرند خدمت رسانی کنند، ولی مردم هم باید کمک کنند.


او با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های برخوردار از ظرفیت‌های مناسب بیمارستانی بخصوص تخت است، گفت: هم اکنون تمام ظرفیت‌های تخت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی پایان یافته است.


دکتر جلالی افزود: مازندران هنوز در صعود قرار دارد و به قله پیک پنجم نرسیده است و در صورت رسیدن به قله، بستری بیماران مبتلا به کرونا امکان پذیر نخواهد بود.


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با بیان اینکه این پیک وخیم‌تر از پیک‌های قبلی سویه کرونا در کشور است گفت: سرعت هم گیری دلتا در این پیک شدت بسیاری دارد و آمار مرگ و میر بالا است.


او با اشاره به اینکه وضعیت استان در هفته گذشته خوب بود، افزود: نگران هستیم بعد از  ۲ تا ۳ هفته از شروع مراجعه بیماران سرپایی و بستری ، بالاخره دلتا ویروس زهر خود را بریزد و شاهد تعداد زیادی از مرگ و میر بر اثر کرونا در استان باشیم.


دکتر جلالی گفت: با تعطیلی استان موافق هستیم به شرطی که شاهد انبوهی از مسافران به استان نباشیم که اعمال این ممنوعیت نیازمند تصمیمات وزارت کشور است.

 

<div id="video-display-embed-code_6800699"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3183377/6800699?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما