شناسهٔ خبر: 48703679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محدودیت‌های کرونایی در اردبیل تشدید می‌شود

استاندار اردبیل از اعمال و تشدید محدودیت‌های کرونایی در اماکن و تفریح گاه‌ها برای کنترل شیوع و انتشار ویروس دلتای کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران با محور کنترل بیماری کرونا گفت: با توجه به شیوع بالای کرونای دلتا در همنشینی و دورهمی‌ها، تمامی رستوران‌ها باید از پذیرش مشتری در داخل خودداری و به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

او افزود: اماکن گردشگری از جمله آبدرمانی‌ها تعطیل و هتل‌ها نیز نباید مسافر پذیرش کنند.

استاندار اردبیل با دعوت از همه اقشار برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تذکر به همدیگر، افزایش شمار بستری در بیمارستان‌های استان را نگران کننده دانست.

بهنام جو بیان کرد: به جهت عدم رعایت شیوه نامه ها، برپایی تجمعات و دورهمی‌ها شاهد تکمیل بیمارستان‌های استان هستیم.

او گفت: در حال حاضر ۵۴۵ نفر به طور مستقیم در بیمارستان‌ها و ۳۰۰ نفر هم در داخل منازل بستری هستند که با اخذ دستورات پزشکی در خانه تحت درمان هستند.

استاندار اردبیل با اشاره به بستری بودن ۸۵۰ نفر در بیمارستان‌ها و منازل تعداد بستری‌های پیک قبلی را ۶۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بستری در خیز جدید بالا رفته و این موضوع به دلیل پایین آمدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها و مراسم جشن عروسی و تولد و ختم است.

بهنام جو افزایش میزان واکسیناسیون در استان را یادآور شد و افزود: میزان واکسیناسیون در دو هفته پیش دو هزار نفر در روز بود که هم اکنون به ۱۳ هزار نفر در روز رسیده است.

او بیان کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ ساله در استان در حال انجام است و علاوه بر آن گروه‌های در معرض خطر از جمله رانندگان اتوبوس، بانک‌ها و کسانی که با عموم ارتباط دارند، واکسینه می‌شوند.

استاندار اردبیل با دعوت از جامعه هدف برای دریافت واکسن گفت: بیشتر افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، واکسن دریافت نکرده اند و میزان بستری افرادی که واکسن دریافت کرده اند، بسیار اندک است.

انتهای پیام/ح

نظر شما