شناسهٔ خبر: 48698620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روند کاهشی دمای هوا در اصفهان

رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ تا پایان هفته مهمانِ نصف جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایداری تا اواخر هفته جاری بر روی استان است.
حجت الله علی عسگریان افزود: در اکثر مناطق استان شرایط افزایش ابر وزش باد نسبتاً شدید و همچنین بارش‌های پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان انتظار می‌رود.
وی افزود: تا پایان هفته جاری لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه‌های فصلی و اختلال در مسیر‌های مواصلاتی به استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.
کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند وهمچنین در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و کوهنوردی احتیاط کنند.
عسگریان با اشاره به اینکه کمینه دمای هوادر ۲۴ ساعت آینده در استان اصفهان بین یک تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت افزود: در این بازه زمانی دمای هوای اصفهان بین ۲۴ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در خنک‌تر ین و گرم‌ترین ساعات در نوسان است.
وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده بویین میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و کاشان با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.

نظر شما