شناسهٔ خبر: 48697688 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امروز، نیمه‌نهایی جام حذفی

رقابت سخت برای رسیدن به فینال

روزنامه جوان

رقابت‌های جام حذفی آخرین فرصت این فصل تیم‌ها برای کسب جام قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست. رقابت‌هایی که امشب با برگزاری دو بازی در مرحله یک‌چهارم پیگیری می‌شود جایی که سه تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی با هم دوئل می‌کنند برای راهیابی به فینال

صاحب‌خبر -

رقابت‌های جام حذفی آخرین فرصت این فصل تیم‌ها برای کسب جام قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست. رقابت‌هایی که امشب با برگزاری دو بازی در مرحله یک‌چهارم پیگیری می‌شود جایی که سه تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی با هم دوئل می‌کنند برای راهیابی به فینال. استقلال در جدالی تکراری برابر گل‌گهر صف‌آرایی می‌کند و ملوان بندرانزلی به عنوان پرافتخارترین تیم رقابت‌های حذفی کشور برابر فولادی‌های سرسخت خوزستانی به میدان می‌رود برای مشخص شدن فینالیست‌های این فصل.
مصاف تکراری
سکوی سوم جدول بهترین جایگاهی بود که استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بدان دست یافت. با وجود این راه برای آبی‌پوشان پایتخت هنوز به انتها نرسیده و شاگردان مجیدی همچنان شانس بالا بردن جام قهرمانی رقابت‌های حذفی کشور را دارند. راهی که البته عبور از آن کار چندان ساده‌ای نیست.
استقلال بدون شک یکی از سخت‌ترین قرعه‌های این فصل از رقابت‌های جام حذفی را داشت و عبور از سد سه تیم لیگ برتری در سه مصاف قبلی کار چندان ساده‌ای نبود، حتی اگر پیکان و ذوب‌آهن را هم حریف دست و پا‌گیری ندانیم، پرسپولیس حریف سرسختی بود که استقلالی‌ها را تا سر حد ممکن آزار داد و دست‌آخر نیز شاگردان مجیدی در ضربات پنالتی توانستند از خان قبلی جان سالم به در ببرند و به نیمه‌نهایی راه یابند. حالا، اما در یکی دیگر از مصاف‌های سخت باقیمانده تا جام استقلال ساعت ۱۹:۳۰ امروز در آزادی از گل‌گهر سیرجان پذیرایی می‌کند. تیم پرمهره امیر قلعه‌نویی که انگیز‌های زیادی برای عبور از سد تیم سابق خود دارد، خصوصاً که این مربی فصل گذشته نیز با سپاهان از عهده استقلال در جام حذفی برنیامد و حالا بدش نمی‌آید انتقام شکست گذشته را بگیرد و یک گام دیگر به جام این رقابت‌ها نزدیک‌تر شود. البته استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت این فصل از رقابت‌های لیگ برتر گل‌گهر را شکست داده است و به ازای چهار گلی که در دو بازی به این تیم زده تنها یک مرتبه دروازه‌اش برابر یاران قلعه‌نویی گشوده شده و در کل آمار برد‌های مجیدی از قلعه‌نویی بیشتر است. ضمن اینکه آبی‌پوشان پایتخت به‌رغم درگیری‌های داخلی که دارند به واسطه پیروزی در دربی (جام حذفی) روحیه خوبی برای ادامه این مسیر و کسب تنها جام باقی مانده این فصل دارند. با وجود این آنچه مسلم است داستان رقابت‌های حذفی با لیگ تفاوت بسیار دارد و عجیب و دور از انتظار نیست اگر قلعه‌نویی بتواند سدی مقابل مجیدی و شاگردانش شود و پرونده این تیم را قبل از راهیابی به فینال مختومه کند.
تنها فرصت
در دیگر بازی امشب که ساعت ۲۱ در ورزشگاه اختصاصی فولاد برگزار می‌شود، نماینده خوزستان که عزم خود را برای کسب سهمیه این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جزم کرده از ملوان بندرانزلی پذیرایی می‌کند. شاگردان نکونام کار خود را در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با ایستادن بر سکوی ششم به پایان رساندند و این یعنی کوتاه شدن دست فولادی‌ها از سهمیه این فصل لیگ قهرمانان از طریق لیگ برتر و حالا تنها شانس رسیدن به این مهم بالا بردن جام قهرمانی است. جامی که یاران نکونام برای رسیدن به آن تاکنون تیم‌هایی، چون ماشین‌سازی تبریز، قشقایی شیراز و همچنین تیم قدرتمند سپاهان را (در ضربات پنالتی) از پیش‌رو برداشتند و خود را به نیمه‌نهایی رساندند و حالا برای آنکه یک پای فینال باشند باید ملوان بندرانزلی را نیز در این دیدار خانگی با دست خالی راهی کنند. با وجود این اگرچه ملوان فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، اما یکی از پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی است و با توجه به اینکه داستان رقابت‌های حذفی از دیگر رقابت‌های فوتبال ایران کاملاً جداست، بعید نیست اگر شمالی‌ها امشب جنوب کشور را با دست پر ترک کنند. در واقع انگیزه دو تیم و سابقه ملوان در این رقابت‌ها در کنار بازی در خانه فولاد می‌تواند از این مصاف یک بازی جذاب و دیدنی بسازد. دیداری که انزلی‌چی‌ها در آن به دنبال کشیدن کار به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی هستند، اما فولادی‌ها درست برعکس مهمان در پی تمام کردن کار در همان ۹۰ دقیقه و راهیابی به فینالی هستند که آن‌ها را یک گام دیگر به جام قهرمانی نزدیک‌تر می‌کند. جامی که البته حریفان سرسخت دیگری، چون استقلال و گل‌گهر هم برای آن دندان تیز کرده‌اند.

نظر شما