شناسهٔ خبر: 48696350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی تنگه هایقر فیروزآباد جان سه نفر را گرفت

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: آتش سوزی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد که شب گذشته مهار شده بود، با شعله ور شدن مجدد آن منجر به کشته شدن سه نفر از عشایر منطقه شد.

صاحب‌خبر -

حسین آرگیو، روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به رقم اینکه آتش دیشب در مناطق صعب العبور روی داده بود با تلاش‌های نیروهای مردمی و سایر نیروهای امدادی مهار شد اما امروز با شدت گرفتن وزش باد بار دیگر شعله‌های آن منطقه را درنوردید.
وی ادامه داد: به دنبال تقاضای کمک، هم‌اینک نیروهای مردمی، اداری، بسیج، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر در منطقه حاضر شده و مشغول مهار آتش هستند.
او اظهار داشت: همچنین سه فروند بالگرد نیز از سوی ارتش، هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شده است.
فرماندار فیروزآباد ادامه داد: همچنین به دستور استاندار فارس شهرستان‌های فراشبند، کوار، کازرون، قیر و کارزین  و ارسنجان نیز برای کمک به مهار آتش وارد عمل شده و کمک‌هایی را به محل آتش سوزی اعزام کرده‌اند.
آرگیو افزود: متاسفانه سه نفر از عشایر منطقه نیز که برای کمک به مهار آتش در منطقه حضور یافته بودند به دلیل قرار گرفتن به دلیل شدن جریان باد و قرار گرفتن در محلی که امکان فرار برای آنها فراهم نبوده در اثر آتش سوزی جان خود را از دست دادند و یک مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.
وی، ضمن تسلیت فوت شهادتگونه این سه هم وطن که با فداکاری برای مهار آتش و کمک به حفظ منابع طبیعی جان خود را از دست دادند تصریح کرد: علت وقوع آتش سوزی و میزان خسارت‌های احتمالی نیز پس از اطفای کامل حریق اظهار نظر خواهد شد.
شهرستان گرمسیری فیروزآباد در حدود ۱۲۰  کیلومتری جنوب غرب شیراز است.

نظر شما