شناسهٔ خبر: 48693396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آستان قدس رضوی ۳۲۰ واحد دامداری در خوزستان راه‌اندازی می‌کند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی به منظور اشتغال‌زایی و حمایت از مردم خوزستان ۳۲۰ واحد پرورش گاومیش در این استان راه‌اندازی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه آستان قدس رضوی، محمدحسین استادآقا افزود: در این راستا به ازای هر واحد دامداری ۷۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۲۲۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت پنج ساله ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی و حمایت از مردم استان خوزستان در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته است ادامه داد: تاکنون برای راه‌اندازی ۱۵۲ واحد در این استان در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط این بنیاد پرداخت شده است. 

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: اشتغال‌زایی در ۴۷ واحد صنایع دستی با مجموع اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است که تاکنون پنج طرح صنایع دستی با پرداخت تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانی به سرانجام رسیده و تسهیلات ایجاد و پایدارسازی سایر واحدها بعد از تکمیل پرونده بانکی برای متقاضیان واریز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس نیاز شهرستانهای استان خوزستان، اجرای طرح ایجاد اشتغال و پایدارسازی پرورش گاومیش در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر در دستور کار قرار گرفته است.

استادآقا ادامه داد: بنیاد کرامت رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله اجرای طرح‌های حمایتی و پروژه‌های زیرساختی ورود کرده و تاکنون بخش قابل توجهی از طرح‌ها به سرانجام رسیده و بخش‌هایی نیز در حال پیگیری است تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی گفت: اجرای ۲ پروژه احداث اورژانس بین جاده‌ای و بازسازی و بهسازی بخش زایمان بیمارستان علامه در شهر هویزه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال طی دهه کرامت امسال آغاز شده که طی ۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: با توجه به مشکلاتی که خشکسالی و کمبود آب در استان خوزستان ایجاد کرده است، تخصیص ۱۲ میلیارد ریال برای طرح بهسازی شبکه آب شعیبیه در نظر گرفته شده که امیدواریم زمینه‌ساز رفع بخشی از کمبودها در این حوزه حیاتی باشد.

وی همچنین به اجرای طرح "سفره مهربانی" اشاره کرد و ادامه داد: برای کمک به خانواده‌های نیازمند در اجرای مرحله سوم این طرح سه هزار و ۷۱۳ کارت اعتباری چهار میلیون و ۱۱ هزار ریالی برای یک دوره سه ماهه به سرپرستان خانوارهای شناسایی شده از طریق کانون‌های خدمت رضوی در استان خوزستان اهدا شد.

استادآقا، توزیع ۲۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان استان خوزستان و توزیع ۱۲۵ هزار پرس غذای گرم در شهرستان‌های این استان به مناسب عید غدیرخم را از دیگر طرح‌های حمایتی بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد.

نظر شما