شناسهٔ خبر: 48688994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکذیب حبس خانگی «راشد الغنوشی»

حزب النهضه تونس خبرهای منتشر شده در فضای مجازی درباره حبس خانگی راشد الغنوشی رهبر این حزب را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به دنبال انتشار شائعاتی در شبکه‌های اجتماعی تونس مبنی بر بازداشت خانگی رهبر حزب الهضه، «ریاض شعبی » معاون راشد الغنوشی  در واکنش به این شایعات در صحفه شخصی خود در فضای مجازی « فیسبوک» نوشت: بازداشت خانگی راشد الغنوشی صحت ندارد و عاری از حقیقت است.

وی اقدامات قیس سعید را کودتا علیه دموکراسی تونس خواند و تصریح کرد: کسانی که در چنین فضایی به ترویج شائعات اقدام می‌کنند،  به دنبال فتنه افروزی هستند و  خیر و صلاح مردم تونس را نمی‌خواهند.

 قیس سعید عصر یکشنبه سوم مرداد ماه با صدور حکمی « هشام المشیشی » نخست وزیر تونس را از سمت خود برکنار کرد و با لغو مصونیت قضایی نمایندگان پارلمان، فعالیت پارلمان تونس  به مدت یک ماه به حالت تعلیق در آورد.

بسیاری از احزاب سیاسی تونس از جمله حزب النهضه ، حزب قلب تونس و حزب الکرامه با مخالفت با این اقدام قیس سعید،  آن را کودتا علیه انقلاب و دموکراسی تونس خواندند.

قیس سعید رئیس جمهور تونس در دیدار با رئیس بانک مرکزی این کشور که در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، اظهار داشت: در این شرایط، کشورهای دوست موضع صادقه‌ای برای ایجاد تعادل مالی در تونس و انجام تعهدات مالی داخلی و خارجی کشور داشتند.

وی تصریح کرد: ما دوستان صادقی داریم که در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی و امنیتی در کنار تونس هستند و زمانی فرا خواهد رسید که اسامی این کشورها را اعلام خواهم کرد.

رئیس جمهور تونس بدون نام بردن از حزب با شخص خاصی گفت: وقتی که آنها خزانه دولت را خالی کردند، کشورهای دوست خواستار تقویت قدرت اقتصادی مردم تونس شدند و در این لحظه حساس تاریخی به کمک ما آمدند.

وی با اشاره به بحران شدید اقتصادی تونس گفت: در این مدت با تعدادی از کشورهای دوست تماس برقرار شد تا بتوانیم با کمک آنها تعادل مالی را در کشور برقرار کنیم  و ما هرگز آنها را فراموش نخواهیم کرد.

قیس سعید از مردم تونس خواست برای عبور از بحران اقتصادی کنونی کشور با یکدیگر ( و دولت ) همکاری داشته باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما