شناسهٔ خبر: 48687609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش قیمت نفت در پی نگرانی درباره مهار ویروس کرونا

روند تحولات قیمت نفت خام پس از جهش اولیه در ساعات اولیه معاملات امروز (۱۲ مردادماه) در پی نگرانی‌ها درباره مهار ویروس کرونا معکوس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از شانا، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۸ و ۲۲ دقیقه امروز با پنج سنت کاهش ۷۲ دلار و ۸۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با هشت سنت کاهش ۷۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه ثبت شد.

تحلیلگران تشدید شیوع ویروس کرونا در چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان را عامل کاهش قیمت نفت عنوان می‌کنند.

مواردی از نوع بسیار مسری گونه دلتا ویروس کرونا در ۱۴ استان از ۳۲ استان چین ظاهر شده است که این موضوع می‌تواند محدودیت‌های بیشتری را برای بخش‌های تولید و اقتصادی ایجاد کند.

کند شدن روند فعالیت‌ بخش های تولیدی و کارخانه ها در اقتصاد‌های بزرگ جهان و شرایط روانی بازار نفت نیز به‌عنوان یکی از عوامل اصلی در نوسان قیمت نفت عنوان می‌شود.

قیمت سبد نفتی اوپک بیش از یک دلار کاهش یافت

قیمت سبد نفتی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (دوشنبه، ۱۱ مردادماه) بیش از یک دلار کاهش یافت.

قیمت سبد نفتی این سازمان دیروز ۷۳ دلار و ۸۹ سنت ثبت شد، در حالی که جمعه (هشتم مردادماه) ۷۴ دلار و ۹۸ سنت بود.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (سه‌شنبه، ۱۲ مردادماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۷۳ دلار و ۴۸ سنت و ۷۱ دلار و ۸۲ سنت به ازای هر بشکه بوده است.

نظر شما