شناسهٔ خبر: 48685011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تنظیم برنامه فوری با ۱۰ مسأله محوری؛ دستور کار امروز دولت

رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه تحولی آنی و کوتاه مدت با نگاه به مسائل پیش رو متشکل از حدود ۱۰ مسئله محوری تنظیم شده که از امروز پیش روی دولت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

تنظیم برنامه فوری با ۱۰ مسأله محوری؛ دستور کار امروز دولتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حسینیه امام خمینی (ره)، کسر بودجه، ایجاد ثبات در بازار سرمایه، کنترل تورم و گرانی‌ها، مهار بیماری کرونا، رفع مشکلات ناشی از کمبود آب و برق و تامین بسیاری از نیازمندی‌ها را از مهم‌ترین مسائل مدنظر دولت برشمرد.
رئیس جمهور گفت: به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید می‌گویم، اما کار‌های بسیاری وجود دارد که از امروز پیش روی ماست و ما برنامه تحولی آنی برای رفع آن تنظیم کردیم.
آقای رئیسی با اشاره به تدوین حدود ۱۰ مسئله محوری در این برنامه تاکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که هم این مسائل و هم راهکار‌های رفع حل آن شناسایی شده است و از نگاه کارشناسان، خبرگان و صاحب نظران برای حل و فصل آن بهره‌مند شدیم و این کار با قوت و به شکل آنی پیگیری می‌شود.
رئیس جمهور افزود:، اما در خصوص برنامه تحولی ۴ ساله که زمینه برنامه هفتم توسعه در کشور خواهد بود، اجرای این برنامه تحولی ۴ ساله نیز در دستور کار دولت است که به زودی در اختیار اندیشمندان، صاحب نظران و نخبگان قرار خواهد گرفت و از دیدگاه‌های آنان نیز بهره‌مند خواهیم شد و زمینه اجرای برنامه هفتم توسعه کشور خواهد بود.
آقای رئیسی تصریح کرد: امیدوارم در این برنامه تحولی، همه دغدغه‌مندان بدون نگاه به خط، جناح و گروه سیاسی و بدون نگاه به اینکه از کدام قوم، قبیله، دانشگاه و حوزه هستند، همه فرهیختگان و دلسوزان در این خصوص نقش آفرینی کنند.
رئیس جمهور گفت: ما از اصحاب ما می‌توانیم هستیم، یقین داریم به رغم همه موانع و مشکلات پیش رو که اکنون وجود دارد راه برای برون رفت از این مشکلات کاملا باقیست و اراده جدی برای رفع مشکلات وجود دارد.
آقای رئیسی افزود: ملت عزیز، جوانان برومند و نیروی انسانی کارآمد ما وضع را متحول خواهند کرد.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: با نگاه همه صاحب نظران و فرهیختگان وضع موجود به نفع مردم، ارزش‌ها و آنچه رهبر معظم انقلاب، مردم و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و فرهیختگان است، تغییر کند و ضمن پاسداشت همه خدماتی که تاکنون انجام شده است با استفاده از همه تجربیات و اندوخته‌های موجود، گام‌های ماندگاری برداشته شود.
آقای رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پروردگارا تو خوب می‌دانی که حضور من در این عرصه به عنوان طلبه خدمتگزار با چه انگیزه‌ای صورت گرفت، اگر نبود خدمت به مردم و تلاش برای گشایش امور و اجرای عدالت، حضور در این عرصه برای بنده معنی نداشت.
رئیس جمهور افزود:، اما افتخار می‌کنم برای حضور در این عرصه که خدمتگزاری کوچک برای مردم عزیز باشم، خدایا تو خوب می‌دانی و از آشکار و نهان، آگاهی و نیت و انگیزه ما را می‌دانی، پس ما را در این عرصه مدد کن.
آقای رئیسی گفت: خدایا تمام کسانی را که در این میدان، کار مردم را بر عهده دارند به برکت این ایام، روز مبارک غدیر و روز نزول این آیه شریفه ”اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَ الَّذینَ ءامَنُوا الَّذینَ یُقیمونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعون“ ما را یاری کن.
رئیس جمهور افزود: خدایا در این ایام آن چه امیرالمومنین و آن چه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در روز غدیر به مردم آموختند، صفات حکمرانان و دولتمردان را طبق صفات مندرج در نامه امیرالمومنین (ع) برای مالک اشتر برخوردار بفرما.
آقای رئیسی اضافه کرد: این نامه عهدنامه‌ای برای همه دولتمردان به معنی عام کلمه در همه دوره هاست که سندی قطعی تلقی می‌شود، خدایا همه افرادی که در جایگاه‌های نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند از این صفاتی که پیامبر (ص) در حدیث غدیر و امیرالمومنین در نامه به مالک اشتر درج فرمودند، بهره‌مند بفرما.
رئیس جمهور در پایان از خداوند تبارک و تعالی خواست: دستان یاری گر ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت ولیعصر (عج) را برای گره گشایی از مشکلات کشور به یاری دولتمردان بفرستد و به آنان اخلاص در عمل مرحمت فرماید.

 

عکس های مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران توسط رهبر انقلاب را در اینجا ببینید

 

برچسب‌ها:

نظر شما