شناسهٔ خبر: 48684630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقش دانشگاه‌ها در تولید علم و کارآفرینی

استاندار گیلان گفت: دانشگاهیان باید دانشگاه را به عنوان یک نهاد علمی، کارآفرین و کارآمد مطرح کنند.

صاحب‌خبر -

نقش دانشگاه‌ها در تولید علم و کارآفرینیبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ استاندار گیلان در بیست و دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این مجموعه به یک شبکه اجتماعی گسترده تبدیل شده و توانسته در هر شهر یک پایگاه و زنجیره تعلیم و تربیت تشکیل دهد.
ارسلان زارع افزود: دانشگاهیان باید دانشگاه را به عنوان یک نهاد علمی ، کارآفرین و کارآمد مطرح کنند که این امر با توجه به امر آموزش و تحکیم جایگاه دانشگاه به عنوان یک عنصر فعال در استان محقق می‌شود.
وی بر ضرورت نقش آفرینی پارک علم و فناوری و آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید و تصریح کرد: با این همکاری راه اندازی و رونق کسب و کار‌های کوچک و بومی استان و کارآفرنی و اشتغال به معنای واقعی تحقق یابد.
استاندار توجه به اقدامات علمی و پژوهشی دانش بنیان را بسترساز فعالیت‌های نو و خلاقانه دانست و گفت: دانشگاه زمانی مورد علاقه و توجه مردم قرار می‌گیرد که با محیط پیوند داشته باشد و چالش‌ها و مسائل منطقه را در دستور کار علمی، پژوهشی و خود قرار دهد تا بتواند استغال توسعه افزایش زاندمان کاری و بهره وری و تحول مستمر را به وجود آورد.
معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی هم گام‌های بلند علمی با وجود تحریم‌ها را از افتخارات علمی کشور عنوان کرد و افزود: در چند دهه اخیر تجدید حیات علمی جهان اسلام با محوریت ایران اتفاق است.
علاالدین بروجردی افزود: تحریم‌های دشمنان با همت جوانان ایرانی تبدیل به فرصت شد و در بسیاری بخش‌ها با اتکا به نیروی داخلی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم.
وی گسترش واحد‌های برون مرزی دانشگاه آزاد را از برنام‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها در تازه‌ترین برنامه‌های خود حضور نظامی خود را در منطقه کمرنگ‌تر کرده و گسترش مراکز علمی فرهنگی و دانشگاهی را پیش گرفته اند.
محمد دوستدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هم در ابتدای این جلسه گزارشی از وضع شاخص‌های دانشجویی، هیأت علمی و کارکنان ارائه داد و بر توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

نظر شما