شناسهٔ خبر: 48681337 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فلسطینی ها خواستار برکناری عباس شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- فلسطینی‌ها در تظاهراتی در رام‌الله خواستار برکناری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، صدها فلسطینی در چهلمین روز ترور نزار بنات، فعال فلسطینی در جریان بازداشتش توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، با راه اندازی تظاهراتی در شهر رام‌الله برکناری محمود عباس، رئیس این تشکیلات را خواستار شدند.

تظاهرکندگان با حضور در برخی خیابان‌های شهر رام‌الله شعارهایی علیه عباس سر داده و پلاکاردهایی نیز در محکومیت او و اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی و درخواست برای اجرای عدالت در پرونده بنات در دست داشتند.

در این تظاهرات نیروهای امنیتی فلسطین قصد بازداشت یکی از تظاهرکنندگان را داشتند اما سایر تظاهرکنندگان موفق شدند، مانع این کار شوند.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست هفتگی کابینه در رام‌الله تعهد داد از آزادی بیان و عقیده مردم حمایت شود.

اشتیه اظهار کرد: بار دیگر بر حمایت خود از آزادی بیان و عقیده همسو با قانون اساسی و توافق‌های بین المللی و بیانیه جهانی حقوق بشر تاکید می‌کنیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: در این توافق‌ها آمده است هر انسانی حق بیان نظرات خود و انتشار آنها به صورت گفتاری و نوشتاری و یا هر شکل دیگری را دارد.

جبریل الرجوب، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که ریاست آن را عباس بر عهده دارد، در کنفرانس مطبوعاتی در الخلیل اظهار کرد: تشکیلات خودگردان مسؤولیت قتل نزار بنات را می پذیرد اما آنچه اتفاق افتاد، نتیجه یک تصمیم قبلی نبود.

الرجوب گفت: در حال حاضر پرونده در دادگاه نظامی است و از خانواده بنات می‌خواهیم پرونده را سیاسی و یا بین‌المللی نکنند.

خانواده بنات در بیانیه‌ای با درخواست الرجوب مخالفت و اعلام کرد: پرونده شهید نزار بنات یک پرونده سیاسی است و بین المللی کردن آن اجتناب ناپذیر است.

طلال دویکات، سخنگوی دستگاه‌های امنیتی فلسطین ماه گذشته میلادی اعلام کرد که ۱۴ تن از نیروهای گشتی که بنات را از منزلش در الخلیل بازداشت کردند، برای تکمیل روند تحقیقات به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند.

دویکات افزود: تحقیقات تا زمانی که لیست اتهامات مظنونین پرونده ارائه شده و محاکمه‌ای عادلانه انجام شود، در راستای پایبندی به اصول بین المللی ادامه خواهد یافت.

نظر شما