شناسهٔ خبر: 48677470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به مناسبت چهلمین روز شهادت نزار بنات ؛

تظاهرات در رام الله علیه محمود عباس

خبرگزاری صداوسیما

صد‌ها فلسطینی روز دوشنبه با شرکت در تظاهرات در مرکز شهر رام الله خواستار برکناری محمود عباس شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از رام الله، صد‌ها فلسطینی روز دوشنبه با شرکت در تظاهرات در مرکز شهر رام الله برکناری محمود عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شدند.
به مناسبت چهلمین روز شهادت نزار بنات از فعالان سیاسی منتقد محمود عباس که بدست نیرو‌های امنیتی فلسطین درشهر الخلیل کشته شد، صد‌ها فلسطینی روز دوشنبه با شرکت در تظاهرات در مرکز شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن برکناری محمود عباس را خواستار شدند.
تظاهرکنندگان فلسطینی که عکس‌های نزار بنات را در دست داشتند، شعار می‌دادند:‌ای عباس تشکیلات خودگردان را منحل و قدرت و ما را رها کن.
نزار بنات فعال سیاسی و از منتقدان محمود عباس در حین بازداشت به دست نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر الخلیل به شهادت رسید.
تظاهرکنندگان فلسطینی با حضور در تعدادی از خیابان‌های شهر رام الله و بدون حرکت به سمت خیابان منتهی به مقر عباس ‏، پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بروی آن‌ها نوشته شده بود:‌ای عباس برو برو، ما خواهان برگزاری انتخابات هستیم، ما خواهان اجرای عدالت برای نزار بنات هستیم.
نیرو‌های امنیتی فلسطین که لباس شخصی برتن داشتند در تلاش برای دستگیری یکی از معترضان بودند، اما تظاهرکنندگان موفق شدند او را از دست نیرو‌های امنیتی فراری دهند.
جبریل الرجوب عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که محمود عباس رئیس آن است، هم روز دوشنبه اعلام تشکیلات خودگردان مسئول مرگ نزار بنات است و این اتفاق نتیجه یک تصمیم از قبل گرفته شده نبود.
الرجوب در کنفرانس خبری در شهر الخلیل گفت: این پرونده در دادسرای نظامی در حالی بررسی است و از خانواده نزار بنات خواست این مسئله را سیاسی و یا بین المللی نکنند و عقلانی و منطقی رفتار کنند.

نظر شما