شناسهٔ خبر: 48673635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیر صباحی‌فرد:

پدافند هوایی در حوزه پهپاد از توانایی بسیار بالایی برخوردار است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروزه ما قادر هستیم هرگونه عملیات پهپادی را اجرا کنیم و بحمدالله در بحث پهپاد از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)، با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده است، مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش مؤثر داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت‌تر است، چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم، اما هم‌اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته ودر ۳۶۰ درجه رصد کنیم و توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچک‌ترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران‌ناپذیر است.

امیر صباحی‌فرد گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره‌مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات، جرئت حتی گوشه چشمی به مرزهای کشورمان را نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروز ما بزرگترین رزمایش‌ها را با بالاترین سطح فناوری با موفقیت انجام می‌دهیم و در این راستا، با تعامل نخبگان دانشگاهی، پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته‌ایم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، به توانمندی این نیرو در حوزه پهبادی اشاره کرد و گفت: امروزه ما قادر هستیم هرگونه عملیات پهبادی را اجرا کنیم و بحمدالله در بحث پهباد از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

امیر صباحی‌فرد در پایان با اشاره به بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی گفت: بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خوداتکاء شویم.

در ابتدای این مراسم، امیرسرتیپ ولیوندزمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ضمن اشاره به اهمیت نیروی پدافند، به ایستادگی و مقاومت و پایمردی غیورمردان این نیرو در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: غیورمردان نیروی پدافند هوایی علاوه بر زمان جنگ، بایستی در زمان صلح نیز از فضای آسمان کشور مراقبت کنند.

نظر شما