شناسهٔ خبر: 48672670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امیر صباحی‌فرد: توانایی انجام هرنوع عملیات پهپادی داریم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه امروز ما قادر هستیم هرگونه عملیات پهپادی را اجرا کنیم گفت: نیروی پدافند هوایی در حوزه پهپادی از توانایی بسیار بالایی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد روز دوشنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده است مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش موثر داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت تر است  چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم ولی هم اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را 24 ساعته ودر 360 درجه رصد کنیم و توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچکترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران ناپذیر است.

 سرتیپ صباحی فرد گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات جرات حتی گوشه چشمی به مرزهای کشورمان را  نداشته باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، ادامه داد: امروز ما بزرگترین رزمایش ها را با بالاترین سطح فناوری با موفقیت انجام می دهیم و در این راستا، با تعامل نخبگان دانشگاهی، پیشرفت هایی بسیار چشمگیری داشته ایم.

وی به توانمندی این نیرو در حوزه پهبادی اشاره کرد و گفت: امروزه ما قادر هستیم هر گونه عملیات پهپادی را اجرا کنیم و بحمدالله در بحث پهپاد از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

امیر صباحی فرد در پایان با  اشاره به بومی سازی سامانه های پدافندی گفت: بومی سازی سامانه های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خود اتکاء شویم.

انتهای پیام/

نظر شما