شناسهٔ خبر: 48672477 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش تلفات برق‌گرفتگی در ۳ ماهه اول امسال در استان اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در ۳ ماهه نخست امسال ۱۲ نفر به دلیل برق‌گرفتگی در استان اصفهان جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی سلیمان‌پور مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به مراجعه بیش از ۱۱ هزار مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان، گفت: آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در ۳ ماهه نخست امسال با افزایش ۱۹.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱ هزار و ۱۸۶ نفر رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان افزود: از کل مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در ۳ ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۹۵۹ نفر زن و ۷ هزار و ۷۲۷ نفر مرد بوده‌اند.

او ادامه داد: آمار مراجعان نزاع در ۳ ماهه نخست سال قبل ۹ هزار و ۳۲۷ نفر شامل ۳ هزار و ۲۷۹ زن و ۶ هزار و ۴۸ مرد بوده است؛ در این مدت بعد از شهرستان اصفهان شهرستان‌های فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و کاشان بیشترین آمار مراجعان نزاع را داشته‌اند.
روند کاهشی تلفات غرق‌شدگی در ۳ ماهه اول امسال

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه آمار تلفات غرق شدگی در استان طی ۳ ماهه نخست امسال با کاهش مواجه بوده و در بهار امسال رشد منفی داشته است، در ۳ ماهه اول امسال آمار تلفات غرق‌شدگی تعداد ۵ نفر بوده است، این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۷ نفر گزارش شده بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد مردان فوت‌شده بر اثر غرق‌شدگی در ۳ ماهه نخست امسال ۳ نفر و تعداد زنان ۲ نفر ثبت شده است، گفت: آمار تلفات غرق‌شدگی در طی ۳ ماهه اول امسال در استخر کشاورزی ۴ نفر و دریاچه مصنوعی و سد یک نفر بوده است.

او اضافه کرد: شمار جانباختگان ناشی از غرق‌شدگی در خرداد امسال نیز ۳ نفر بوده که نسبت به خرداد ماه سال قبل که ۶ نفر بوده کاهش داشته است.
افزایش تلفات برق‌گرفتگی در ۳ ماهه اول امسال
سلیمان‌پور در ادامه بیان کرد: در ۳ ماهه نخست امسال  ۱۲ نفر به دلیل برق‌گرفتگی در استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۵ نفر بود، افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه در ۳ ماهه اول امسال از کل تلفات برق‌گرفتگی در استان ۱۱ نفر مرد و یک نفر زن بودند، مطرح کرد: تعداد افراد فوت‌شده بر اثر برق گرفتگی در خرداد ماه امسال ۴ نفر ثبت شده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته که ۳ نفر بوده، افزایش داشته است.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

نظر شما