شناسهٔ خبر: 48672402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۱ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اسفراین تکمیل شد

بجنورد_ ایرنا_ رییس دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین گفت: هم‌اکنون ۶۱ درصد تخت‌های بیمارستانی این شهرستان خراسان شمالی به علت افزایش مبتلایان به کرونا تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۰ تخت برای بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی ( ره) اسفراین‌ در نظر گرفته شده است که هم اکنون ۴۹ بیمار کووید۱۹ در این بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: میزان بستری بیماران کووید۱۹ در شهرستان نسبت به هفته گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی با همین روند پیش رود این آمار افزایش خواهد یافت. 

ایلدرآبادی بیشترین میزان نمونه گیری پی سی آر در پیک پنجم کرونا را به تعداد  ۱۳۶ نفر در روز گذشته عنوان کرد و گفت : ۴۴ درصد این نمونه گیریها مثبت است.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: سیر ابتلای کرونا در شهرستان بیشتر به صورت خانوادگی است و مراسمات عروسی و اجتماعات  هفته گذشته  شمار مبتلایان را زیاد کرده است.

ایلدرآبادی افزود : باتوجه به استمرار برگزاری مراسمات و اجتماعات در وضعیت قرمز اسفراین پیش بینی می شود  اگر مردم مراعات نکنند به زودی ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل و با کمبود تجهیزات درمانی روبه‌رو شویم.

 وی میزان رعایت پروتکل بهداشتی در شهرستان را کمتر از ۷۰ درصد دانست و از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی و دوری  از تجمعات به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد از ۱۲ تیرماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

نظر شما