شناسهٔ خبر: 48670052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

«روحانی» سرقت اسناد هسته ای ایران توسط اسرائیل را تایید کرد

موضوع اسناد شورآباد نیز به نشست خبری اردیبهشت سال ۹۷ باز می‌گردد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسرائیل، اعلام کرد ماموران این کشور انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران را از کشور خارج کرده‌اند. او گفته بود که این اسناد در یک قالیشویی در شورآباد در حومه تهران مخفی شده بود و این اسناد شامل «۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال در قالب ۱۸۳ سی‌دی» درباره برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

صاحب‌خبر -

حسن روحانی ساعتی پیش در آخرین سخنرانی خود به عنوان «رئیس جمهور» به موضوع مهمی اشاره کرد که پیشتر به غیر از محمود احمدی نژاد هیچ مقام مسئولی حاضر به توضیح در این باره نشده بود.

محمود احمدی نژاد خرداد ماه گذشته در یک اظهارنظر جنجالی درباره نفوذ اسرائیلی ها به حساس ترین نهادهای کشور گفته بود: سقف سازمان فضایی را سوراخ کردند و اسناد کشور را بردند.

هرچند او در این گفت‌وگو اشاره ای به این موضوع نکرد که کدام کشور این کار را انجام داده ولی مطرح کردن انفجار در نطنز و بردن «اسناد قطعی» از شورآباد نشان می دهد که منظور آقای احمدی نژاد نفوذ اسرائیل در کشور بود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مسئله مهمی که امروز -11 مرداد- حسن روحانی هم به آن اشاره کرد و گفت: "اسرار را اسرائیلی ها از کشور خارج کردند و پیش ترامپ بردند و ترامپ هم از توافق خارج شد. ما یک نقص بزرگ داشتیم و آن اینکه طوفانی که ایجاد می شود و بمبی به سر مردم ریخته می‌شد می‌گفتند دولت کجاست؟

اظهارنظری مهم که به غیر از خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه، سایر خبرگزاری ها حاضر به انتشار آن نشدند.

موضوع اسناد شورآباد نیز به نشست خبری اردیبهشت سال ۹۷ باز می‌گردد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسرائیل، اعلام کرد ماموران این کشور انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران را از کشور خارج کرده‌اند.

او گفته بود که این اسناد در یک قالیشویی در شورآباد در حومه تهران مخفی شده بود و این اسناد شامل «۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال در قالب ۱۸۳ سی‌دی» درباره برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

بنابر گزارشسایت خبری دیده بان ایران؛ پس از آن برای نخستین بار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که در تاریخ ۲۵ فروردین امسال سرقت اسناد هسته‌ای توسط اسرائیل را تایید کرد و گفت که کشور دچار «آلودگی امنیتی» شده است.او اذعان کرد که: "اسناد به کلی سری هسته‌ای ما سرقت شده است".

22خردادماه گذشته یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، در مصاحبه‌ای بی‌سابقه با شبکه ۱۲ اسرائیل ابعاد تازه‌ای از عملیات اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در قبال ایران را فاش کرده و به محسن فخری‌زاده و سرقت اسناد هسته‌ای پرداخته است.

بنا بر این مصاحبه ۲۰ نفر از عوامل موساد در عملیات سرقت اسناد هسته‌ای در تهران حضور داشتند.

کوهن گفته پس از شناسایی این انبار به عنوان محلی که اسرار هسته‌ای ایران در آن نگهداری می‌شود، دو سال برای دستیابی به اسناد برنامه‌ریزی شد.

منبع: سایت دیده بان ایران

نظر شما