شناسهٔ خبر: 48665155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آینده بوکس فدای نتیجه گرایی نمی‌شود

رئیس فدراسیون بوکس با حمایت از اعزام تیم‌های پایه به رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: رده‌های سنی پایه برای ما اهمیت دارد و آینده بوکس را فدای نتیجه گرایی نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

آینده بوکس فدای نتیجه گرایی نمی‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بوکس، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس درباره اعزام تیم‌های پایه به رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: همیشه به این موضوع اعتقاد داشتیم که اعزام تیم‌های پایه در اولویت است و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم یک نسل از بوکس ایران را به علت ترس از نتیجه نگرفتن بسوزانیم.
وی افزود: به دنبال کسب نتیجه در رده‌های سنی پایه نیستیم، اولویت شناسایی استعداد‌ها و کسب تجربه این بوکسور‌ها است تا بتوانند، آینده تیم ملی را تضمین کنند.
رئیس فدراسیون بوکس گفت: بوکسور‌هایی مثل دانیال شه‌بخش، میثم قشلاقی و اشکان رضایی را در بزرگسالان داریم که پس از طی مسیر از رده جوانان به بزرگسالان رسیدند و باید این کار ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به زمان اندک کادرفنی تیم‌های پایه برای مسابقات آسیایی، افزود: با توجه به تغییر زمان مسابقات، کمتر از ۲ ماه فرصت داشتیم تا تیم را آماده کنیم. با این حال این اختیار را به کادرفنی دادیم که نفرات خود را شناسایی کرده و بوکسور‌ها را در اوزانی که در حد رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند، اعزام کنند.
ثوری گفت: تعداد زیادی از بوکسور‌ها پس از اینکه در رده‌های پایه به رقابت‌های بین‌المللی اعزام نشدند، از این رشته کنار رفتند. متاسفانه گاهی مسیر درستی برای زندگی انتخاب نکردند، اما مصمم هستیم تا در هر دو رده نوجوانان و جوانان بوکسور‌ها را به رقابت‌های دبی اعزام کنیم و توقع کسب نتیجه خاصی هم نداریم.
وی افزود: با نگرانی نسبت به نتایج تیم‌ها نمی‌توانیم به آینده بوکس امیدوارم باشیم، چون باید آنچه را که امروز می‌کاریم، در آینده برداشت کنیم و مطمئن هستیم، این تیم‌ها تا پنج سال آینده ترکیب اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.
رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به فعالیت مثبت هیئت‌های استانی، گفت: روسای هیئت‌های بوکس سراسر کشور تلاش می‌کنند تا ورزشکاران باکیفیتی به بوکس ایران معرفی کنند. این وظیفه ما است تا براساس تایید کادرفنی بتوانیم، بهترین‌ها را در ترکیب تیم‌های پایه استفاده کنیم.
وی افزود: به هر حال روسای هیئت‌های بوکس هم باید در استان خود پاسخگوی اداره ورزش باشند و ما هم تلاش آن‌ها را نادیده نگرفته و از بوکسور‌های برتر در ترکیب تیم‌های پایه استفاده می‌کنیم.
ثوری گفت: رضا مهدی‌پور سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس، از مربیان کار بلد بوکس است، اما از او انتظار معجزه نداریم. داشتن مربیان با کیفیت در تیم‌های بوکس ارزش سرمایه گذاری دارد.
وی افزود: حاضر نیستیم با اظهارنظر برخی از دوستانی که منتظر باخت ما هستند، یک نسل بوکس را بسوزانیم، بنابراین از تیم‌های پایه حمایت می‌کنیم.
رقابت‌های بوکس قهرمانی رده‌های پایه آسیا نخستین بار به صورت همزمان در دو رده نوجوانان و جوانان از ۲۵ مرداد تا هشت شهریور در دبی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما