شناسهٔ خبر: 48663861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رتبه اول گروه علوم انسانی کنکور سراسری:

پشتکار و همراهی خانواده عامل موفقیت در کسب رتبه برتر بود

زنجان - ایرنا- رتبه اول گروه علوم‌انسانی کنکور سراسری امسال گفت: پشتکار، مقاومت و همراهی خانواده‌، از عوامل مهم موفقیت من در آزمون سراسری بود و هرگز تصور کسب چنین رتبه ای را نداشتم.

صاحب‌خبر -

" امیرمهدی زلفی" دانش‌آموز ابهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متولد سال ۸۲ هستم که پس از طی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول، در متوسطه دوم بر اساس علاقه شخصی رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

وی اضافه کرد: دانش آموز مدرسه تیزهوشان ابهر هستم و برای رقابت در کنکور سراسری با برنامه وارد عمل شدم، بطوریکه در راستای هدف گذاری برای کسب رتبه ۲ رقمی تلاش می کردم.

این دانش آموز ابهری با اشاره به اینکه برای رقابت در ماراتن کنکور سراسری امسال باید تلاش بیشتری به کار می بستم، ادامه داد: روزانه به مدت ۱۰ ساعت مطالعه درسی داشتم، هر چند خسته کننده بود، اما به تلاشهای بی وقفه ام برای دستیابی به هدفم ادامه می‌دادم.

وی با بیان اینکه تصور کسب رتبه اول گروه علوم انسانی را نداشتم، اظهار داشت: هر چند یک روز قبل از اعلام رسمی، کسب این رتبه به من اعلام شد، برایم باور نکردنی بود، بر این اساس و بخاطر اطمینان بیشتر منتظر ماندم تا بصورت رسمی در سایت سازمان سنجش کشور اعلام شود.

زلفی با اشاره به اینکه کسب این موفقیت برای خانواه ام نیز بسیار شگفت انگیز بود، افزود: این رخداد به من نشان داد که تلاش، کوشش و ممارست فراوان می تواند فرد را به هدف مورد نظرش نزدیک کند که این مهم نیز اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه ابهر یکی از شهرهای استان زنجان است که در مقایسه با شهرهای دیگر کشور امکانات محدودی دارد، اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند که مدارس تیزهوشان با مدارس دیگر تفاوت هایی دارد در صورتی که همانند مدارس عادی است و بیشتر به مطالعه و تلاش زیاد بستگی دارد.

این دانش آموز ابهری به دانش آموزان کنکوری توصیه کرد که برای دستیابی به موفقیت خود از هیچ تلاش و کوششی دست نکشند، چراکه این مولفه ها از استعداد نیز مهمتر بوده و می‌توان به هدف ترسیم شده دست یافت.

زلفی با بیان اینکه دوست دارم در رشته فلسفه وارد دانشگاه شوم، خاطرنشان کرد: به این رشته تحصیلی علاقه زیادی دارم و در صورت مهیا بودن شرایط این رشته را تا مدارج بالا ادامه خواهم داد.

نظر شما