شناسهٔ خبر: 48663179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دلیری خبر داد

تمدید دوره شوراهای اسلامی کار هپکو و آذرآب تا پایان شهریور

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از تمدید دوره شورا‌های اسلامی کار شرکت‌های هپکو و آذرآب تا پایان شهریور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سام دلیری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از تمدید این دوره شورا‌های اسلامی کار شرکت‌های هپکو و آذرآب تا پایان شهریور خبر داد.

به گفته دلیری روند بررسی اعتراض داوطلبان ردصلاحیت شده برای انتخابات شورای اسلامی کار هپکو و آذرآب همچنان ادامه دارد و این مساله در شورای تأمین استان نیز مطرح شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی گفت: با توجه به فرآیند بررسی مجدد صلاحیت‌ها و همچنین قرار گرفتن در شرایط پیک پنجم کرونا و به دلیل اینکه شاید امکان جمع شدن همکاران برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، دوره شورا‌های اسلامی کار فعلی تا پایان شهریور تمدید شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این مدت بتوانیم در بررسی صلاحیت‌ها بار دیگر با نگاه حمایتی، نامزد‌های تأیید شده را افزایش دهیم.
دلیری توضیح داد: مرجع رسیدگی کننده به اعتراضات همان هیئت تشخیص صلاحیت است که اختیار بررسی مجدد صلاحیت‌ها را نیز دارد، اما این بار سعی می‌شود که با نگاه مساعدت آمیز انجام گیرد.

بیشتر بخوانید:


در مرحله اول اعلام نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی کار در شرکت‌های هپکو و آذرآب، نام برخی فعالان کارگری و مطالبه گر حقوق کارگران که قبلا نیز در شورا‌های اسلامی کار این دو شرکت به عنوان رئیس یا نایب رئیس یا عضو فعال حضور داشتند، به عنوان داوطلبان ردصلاحیت شده اعلام شده بود. اعتراض این داوطلبان چند هفته است که به مراجع مربوطه رسیده، اما هنوز روند رسیدگی به این اعتراضات ادامه دارد.

سام دلیری هفته گذشته به خبرنگار ما گفته بود که تا پایان هفته نتیجه بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان اعلام می‌شود که هنوز خبری نشده است. به نظر می‌رسد تمدید مهلت این دوره شورا‌های اسلامی کار در هپکو و آذرآب تا پایان شهریور، برای رسیدگی دقیق‌تر به مساله نامزد‌های انتخابات باشد.

نظر شما