شناسهٔ خبر: 48660603 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شروع طوفانی فرنگی‌کاران ایران/ گرایی به مرحله نیمه نهایی راه...

اقتصاد ایران: دهمین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک با شروع طوفانی فرنگی‌کاران ایران و ناکامی علی آقامیرزایی در مسابقات کایاک تک نفره هزار متر و مهیار صداقت در تیراندازی با کمان پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو امروز دوشنبه با رقابت ورزشکاران ایران در کشتی فرنگی و مسابقات قایقرانی کایاک پیگیری شد که طی آن فرنگی‌کار وزن ۷۷ کیلوگرم تیم کشتی ایران در دومین دیدار خود موفق به شکست حریف شد.

۹:۵۴: محمدرضا گرایی حریفان خود را شناخت

پیکارهای وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو از بامداد فردا آغاز می‌شود که طی آن محمدرضا گرایی به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

در همین راستا با توجه به نتایج قرعه‌کشی وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی از کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف هورتا از کلمبیا می‌رود.

وی در صورت پیروزی باید در دور سوم با برنده کشتی میان استابلر قهرمان جهان از آلمان و مته نمس از صربستان کشتی می‌گیرد. در این وزن ۱۷ نفر حضور دارند. در گروه گرایی اسماعیل بوررو قهرمان جهان و المپیک از کوبا نیز حضور دارد.

۹:۴۹: صداقت در تیراندازی بیستم شد و از صعود به فینال بازماند

مهیار صداقت آخرین نماینده تیراندازی با کمان کشورمان صبح امروز در ماده تفنگ سه وضعیت به مصاف حریفان خود رفت.

وی در پایان با امتیاز ۱۱۶۸ در رده بیستم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند. در این ماده ۳۹ تیرانداز حضور داشتند. هشت نفر برتر این مسابقات راهی فینال می‌شوند.

به این ترتیب کار تیم تیراندازی کشورمان در مسابقات المپیک با تک مدال طلای جواد فروغی در تپانچه به پایان رسید.

۹:۴۱: ساروی: امیدوارم بتوانم به فینال برسم

محمدهادی ساروی درباره صعودش به مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی فرنگی المپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: صبح کشتی‌های خوبی انجام شد و توانستم پیروز شوم. امیدوارم در مسابقه بعدازظهر نیز به پیروزی برسم و فینالیست شوم.

فرنگی‌کار وزن ٩٧ کیلوگرم تیم ملی خاطرنشان کرد: کشتی اول معمولاً سخت است، چرا که بدن به اصطلاح باید راه بیفتد. امیدوارم هر چه جلوتر می‌رویم بهتر شوم.

ساروی اظهار داشت: شناخت خوبی از رقبای دیگرم دارم و تلاش می‌کنم به دیدار نهایی برسم.

۹:۳۸: گرایی: یک فن ابداعی زدم و پیروز شدم!

حمد علی گرایی بعد از پیروزی فوق العاده مقابل حریف اهل کرواسی گفت: کشتی هست و سلیقه داور تأثیر دارد اما من هم با اشتباهی که کردم، دو بارانداز خوردم.

وی در پاسخ به این سوال که چطور در ثانیه‌های پایانی توانست کشتی را به نفع خودش تمام کند، گفت: یک فن من درآوردی زدم (با خنده). اسم این فن سنجاب پرنده است و تنها چاره‌ای که برای برد داشتم، همین فن بود.

گرایی درباره ادامه مسیرش تا فینال و کسل مدال گفت: «دوست ندارم ببازم. برایم دعا کنید.»

۹:۰۲: ساروی راهی دیدار نیمه‌نهایی شد

دومین روز از پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک از صبح امروز در توکیو آغاز شد که طی آن مدعیان اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان میدان رفتند.

بر این اساس در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور دوم به مصاف کریل میلوف از بلغارستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد. وی با کسب این پیروزی به مرحله نیمه نهایی رفت.

۸:۴۳: پیروزی گرایی و صعود به نیمه نهایی / حرکت زیبای فرنگی کار ایران

دومین روز از پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک از صبح امروز در توکیو آغاز شد که طی آن مدعیان اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان میدان رفتند.

بر این اساس در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور دوم به مصاف بوزو استارسویچ از کرواسی رفت و با نتیجه ۵ بر ۵ به پیروزی دست یافت. گرایی در حالی که چند امتیاز از حریف عقب بود و فقط چند ثانیه از کشتی باقی مانده بود با حرکتی زیبا و مهیج توانست امتیازات عقب افتاده را جبران کند و برنده شود.

۸:۳۳: علی آقامیرزایی به نیمه نهایی کایاک نرسید / پایان کار قایقران ایران

علی آقامیرزایی که بامداد امروز با قرار گرفتن در رده پنجم مرحله مقدماتی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بود، برای رسیدن به نیمه نهایی با حریفانی از کشورهای برزیل، روسیه، ساموآ، چین، ایسلند رقابت کرد.

مسابقات کایاک تک نفره هزار متر در سه گروه برگزار شد که علی آقامیرزایی در گروه اول مسابقات با ثبت زمان ۳:۵۲.۸۳۴ در جایگاه چهارم ایستاد و شانس خود را برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی از دست داد.

در مرحله مقدماتی دو نفر اول هر گروه به طور مستقیم راهی مرحله نیمه نهایی شدند و در مرحله یک چهارم نهایی هم قایقرانانی می‌توانستند به مرحله بعد صعود کنند که در گروه خودشان اول یا دوم شوند.

شروع طوفانی فرنگی‌کاران ایران/ پایان کار قایقران ایران

۷.۴۷: ساروی نخستین پیروزی را ثبت کرد

ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران در نخستین مصاف در رقابتهای کشتی بازی‌های المپیک موفق به شکست حریف شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر رفت و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد.

وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان کریل میلوف از بلغارستان و جنگ ایلدیم از ترکیه می‌رود.

۷.۳۲: محمدعلی گرایی در نخستین گام به پیروزی رسید

نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در نخستین مصاف خود در رقابتهای کشتی بازی‌های المپیک به پیروزی رسید.

بر این اساس در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست به مصاف یوسوانیس پنا فلورس از کوبا رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی دست یافت.

گرایی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان بوزو استارسویچ از کرواسی و آیک مناتساکیان از بلغارستان می‌رود.

۷.۱۸: محمد بنا: امیدوارم اولین مدال را کسب کنیم / همه به لوپز می‌بازند

محمد بنا بعد از مبارزه امروز امین میرزازاده که با پیروزی برابر حریف رومانیایی و صعود به مرحله رده بندی همراه بود، گفت: مبارزه بعدی میرزازاده با «کایالپ» ترکیه‌ای انجام می‌شود که قهرمان جهان است، بنابراین میرزازاده مبارزه سختی خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این کشتی گیر فرنگی کار کشورمان بتواند عصر امروز اولین مدال کشتی را در توکیو کسب کند، ادامه داد: میرزازاده روز گذشته حریف کره‌ای که سوم جهان است را شکست داد اما مقابل لوپز شکست خورد، لوپز سه مدال طلای المپیک دارد و چند مدال جهانی و همه به او با خفت می‌بازند.‌

شروع طوفانی فرنگی‌کاران ایران/ پایان کار قایقران ایران

۶.۳۹: میرزازاده به دیدار رده‌بندی راه یافت / مصاف با «کایالپ» برای برنز

ملی‌پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با پیروزی در گروه شانس مجدد به دیدار رده بندی بازی‌های المپیک توکیو راه یافت.

بر این اساس میرزازاده پس از حضور در گروه شانس مجدد به مصاف آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی رفت و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید.

نماینده کشورمان با این پیروزی به دیدار رده بندی راه یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه قرار گیرد.

۶.۲۰: صعود نماینده قایقرانی ایران به یک چهارم نهایی

علی آقا میرزایی تنها قایقران مرد ایران در المپیک توکیو در گروه دوم دور مقدماتی کایاک یک نفره هزار متر مردان با پنج قایقران دیگر از کشورهای فرانسه، آرژانتین، مجارستان، ایتالیا و روسیه رقابت کرد.

وی در نهایت با ثبت زمان ۳:۴۸:۶ پنجم شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

۲ قایقران از کشورهای مجارستان و آرژانتین با کسب عنوان‌های اول و دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند و سایر قایقرانان به مرحله یک چهارم راه پیدا کردند.

۲۷ قایقران در کایاک تک نفره هزار متر بازی‌های المپیک توکیو حاضر هستند.

۶.۱۶: بهداد سلیمی: وزنه‌برداری ایران شانس صد درصد مدال المپیک است

قهرمان پیشین وزنه برداری جهان با تاکید بر اینکه شرایط برای کسب مدال المپیک مناسب است، گفت: در یک وزن شانس صد درصدی هستیم اما در وزن دیگر برای نتیجه گیری باید بجنگیم.

وی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به توکیو گفت: شرایط دو وزنه بردار کشورمان برای حضور در بازی‌های توکیو خوب است، بر اساس وضعیت تمرینی و فهرست شرکت کنندگان در این دو وزن باید بگویم شرایط برای کسب مدال کاملاً مناسب است.

وی ادامه داد: در هر دو وزن این شانس را داریم که صاحب مدال شویم، علی هاشمی وزنه بردار عنوان دار و ۶ دانگی است که تجربه المپیک را هم دارد اما در مجموع شانس علی داودی برای دستیابی به مدال بیشتراست.

برچسب‌ها:

نظر شما