شناسهٔ خبر: 48657816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احداث واحد گوگردسازی جدید در شرکت پالایش نفت تبریز

جانشین مدیر طرح SRP شرکت پالایش نفت تبریز از احداث واحد گوگردسازی جدید با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در شرکت پالایش نفت تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عبدالمحمدی جانشین مدیر طرح SRP شرکت پالایش نفت تبریز گفت: ظرفیت واحد گوگردسازی قدیم، ۸۰ تن در روز است که با احداث واحد جدید و طبق آخرین استاندارد‌های زیست محیطی، ظرفیت آن به ١١٠ تن در روز خواهد رسید.

او ادامه داد: هدف از احداث واحد بازیافت گوگرد (SRP)، تبدیل گاز‌های اسیدی و جریان‌های ترش به گوگرد مایع است که ۹۴ درصد از این گاز‌ها در این واحد به گوگرد مایع تبدیل شده و در ادامه در پروژه دیگری به نام بازیافت گاز‌های انتهایی (TGT)، میزان بازیافت گوگرد به ۹۹.۸ درصد افزایش می‌یابد.

عبدالمحمدی ادامه داد: خوراک واحد گوگرد سازی از واحد آمین، آب ترش و گازوئیل سازی جدید است که طی فرآیند claus با سه راکتور عملیات بازیافت انجام و در ادامه‌ فرآیند، پس از جداسازی هیدروژن سولفید از گوگرد در بخش Degassing، گوگرد مایع به واحد گرانول سازی هدایت تا محصول نهایی و به صورت گوگرد گرانولی تحویل مشتریان شود.

او خاطرنشان کرد: این طرح با اعتبار ۱۸ میلیون یورو و به صورت مهندسی تدارکات، ساخت، اجرا و راه اندازی (EPCC) به شرکت ایرانی مهندسی ساختمان و نفت (ODCC) واگذار شده است که قرارداد آن از آبان ماه سال ۹۸ نافذ و تاکنون ۵۸ درصد پیشرفت کرده است.

جانشین مدیر پروژه‌ واحد SRP شرکت پالایش نفت تبریز در خصوص زمان راه اندازی طرح گفت: طبق آخرین برنامه زمانبندی مصوب، این پروژه باید تا آخر امسال  آماده راه اندازی شود، اما باتوجه به حجم زیاد کار تولیدکنندگان داخلی، بدقولی‌هایی در این زمینه وجود داشته و پروژه را از لحاظ زمان بندی با مشکلاتی مواجه کرده است لذا تمام تلاش و پیگیری تیم ما، تحقق راه اندازی این واحد تا پایان امسال است.

انتهای پیام/ک

نظر شما