شناسهٔ خبر: 48657251 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان تاکید کرد :

اهمیت تعامل سیستم بانکی با بخش های تولید و تجارت به رونق اقتصادی

رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: طی سال گذشته با پیگیری های سازمان صمت استان تنها استانی بوده ایم که در راستای حمایت و رونق تولید زمینه اجرای تسهیلات ۹ درصدی یارانه ای را فراهم و عملیاتی نموده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، داود شهرکی گفت: صنعت بدون منابع بانکی نمی تواند رونق داشته باشد طی سالیان گذشته عمده سرمایه گذاری ها در بخش صنعت استان توسط مردم انجام پذیرفته که با برنامه ریزی هایی که انجام شده میل به سرمایه گذاری در بخش های خصوصی و دولتی توانمند در استان فراهم شده که در آینده نزدیک در استان شاهد جهش تولید و رونق اقتصادی خواهیم بود .

رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد : تعامل سیستم بانکی با بخش های تولید و تجارت به رونق اقتصادی کمک بسزایی خواهد نمود .

شهرکی با بیان اینکه با پیگیری های سازمان صمت در سال گذشته سیستان و بلوچستان تنها استانی بوده که در راستای حمایت و رونق تولید زمینه اجرای تسهیلات ۹ درصدی یارانه ای را فراهم و عملیاتی نموده است، افزود :استراتژی توسعه ای تعریف شده برای توسعه استان در 2 بخش معدن و تجارت می باشد و با توجه به ذخایر خوب معدنی که در استان داریم توجه به معدن ایجاد صنایع را هم در پی خواهد داشت که این مهم در استان ما در حال انجام است .

شهرکی در ادامه بیان داشت : خوشبختانه با تغییر سیاست های گذشته در بحث توسعه معادن استان به دنبال معادنی که ذخایر قابل قبول جهت سرمایه گذاری داشته اند تمرکز نموده ایم که در همین ارتباط تا کنون ذخایر مس با مجموع ۵۰۰ میلیون در استان کشف شده که در همین ارتباط شرکتهای توانمند کشوری اعلام سرمایه گذاری به میزان ۵۰۰۰ میلیارد تومان نموده اند .

این مقام مسئول اعلام داشت : تا کنون در استان ۳۷ تن طلا شناسایی شده و ذخیره خوب تیتانیوم در منطقه فنوج نیز شناسایی که سرمایه گذاری توسط یکی از شرکتهای توانمند معدنی کشور جهت ایجاد معدن و صنایع وابسته در حال انجام می باشد .

وی افزود : در استان سیستان و بلوچستان طرح های بزرگ از جمله فولاد چابهار ، طلای بزمان ، مس شمال زاهدان ،مس شهرستان نیمروز ، صنایع معدنی منیزیت و ...با پیشرفتهای فیزیکی قابل قبول در حال انجام است که نهایتا با اتمام این طرح ها جهش اقتصادی در استان انجام خواهدشد .

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد : در استان صنایع شاخص کشوری فعال می باشند از جمله چند واحد تولیدی سیمان که آماده افتتاح می باشد ،کارخانه صنایع معدنی مس نصرت آباد ،مجتمع نساجی ایرانشهر ، کارخانه تولید کننده سموم دفع آفات نباتی با تامین ۱۵ درصد از نیاز کشور ، کارخانه های تولیدی تور ماهی که تامین کننده ۸۰ درصد نیاز صیادان کشور می باشد و قطب صنایع تبدیلی شیلاتی در تولید انواع برندهای کنسروها در کشور می باشیم .

شهرکی بیان داشت :از رییس امور شعب بانک ملی استان انتظار داریم تا در جهت سوق دادن سرمایه و سرمایه‌گذاران به استان سیستان و بلوچستان در جهت رونق تولید همچون گذشته همکاری را با سازمان صمت استان داشته باشند .

در ادامه این جلسه حسن کاظمی، رییس امور شعب بانک ملی استان بیان داشت : سیاست کاری ما در استان حمایت از بخش تولید خواهد بود که به دنبال جذب اعتبارات بیشتر در جهت حمایت از تولید استان هستیم .

وی ادامه داد : سیستم بانکی موتور محرک صنعت می باشد و با حمایت از تولید از طریق سیستم بانکی در خصوص تسهیلات حمایتی زمینه ایجاد اشتغال در استان فراهم خواهد شد .

کاظمی خاطرنشان کرد : از طریق حمایت از تولید که منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد بیشتر مشکلات جامعه از جمله روحی و روانی ، فرهنگی ، امنیتی ، اجتماعی و .... رفع خواهد شد .

عبدالحکیم ریگی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی نیز این جلسه بر حمایت سیستم بانکی از فعالیت اقتصادی تاکید نمود و اظهار داشت : سیستم بانکی می تواند از طریق اعطا، تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه کمک بسزایی به فعالیت اقتصادی استان نماید .

نظر شما